آمریکا و ترکیه داعش را به شرق سوریه می‌فرستند

آمریکا و ترکیه داعش را به شرق سوریه می‌فرستند
پنج‌شنبه 19 فروردين 1395 - 22:09

سفیر آمریکا در آنکارا گفت که کشورش با حکومت ترکیه برای کمک به مخالفین "میانه‌رو" سوری جهت دور ساختن تروریست‌های داعش به دورترین نقطه در شرق سوریه به دور از مرز ترکیه همکاری می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "جان باس" تصریح کرد: هفته های اخیر پیشرفت هایی به دست آوردیم و گروه های معارض توانستند داعش را به مناطق شرقی برانند.   
سفیر آمریکا که با خبرنگاران ترک سخن می گفت، افزود: با جدیت به این کار ادامه می دهیم، هرچند کاری دشوار و مساله ای پیچده است.
داعش در هفته های گذشته پس از حمله "ارتش آزاد" سوریه که با حمایت نظامی ترکیه و آمریکا انجام شد، از چند روستا نزدیک مرز ترکیه عقب نشینی کرد. 
سفیر آمریکا ادامه داد، گفت و گوهای ما با ارتش و دولت ترکیه برای تقویت حمایت از گروه های میانه رو و دور کردن داعش به دورترین مناطق شرق سوریه ادامه دارد، اما آمریکا به نیروهای حمایت از کردها در سوریه هیچ نوع سلاح و مهماتی نمی دهد.  
گفتنی است، حمایت علنی آمریکا از کردهای سوریه که بر بخش های وسیعی از شمال سوریه در مرز سوریه مسلط شده اند در ماه های اخیر باعث بروز تنش میان آنکارا و واشنگتن شد که در چارچوب پیمان ناتو، متحد هستند.

7- 206 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها