اعترافات جدید در افغانستان: داعش شیفته سربریدن است +ویدیو

چهارشنبه 25 فروردين 1395 - 20:33

دو تبعۀ افغان که از داعش جدا شده‌اند، در اعترافات خود تاکید کردند که حمل پرچم های سیاه، کشتار و غارت از مهم‌ترین ویژگی های این گروه تروریستی است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از سی ان ان عربی، دو تن از سرکردگان سابق داعش که تبعه افغانستان هستند، با نام "زیتون" و "عربستان" در یک نوار ویدیویی نظر خود را درباره داعش و جرم و جنایت های این گروهک بیان کردند.

به گفته این دو نفر، عناصر داعش در افغانستان از پاکستان آمده اند و نه عراق و آنها شیفته سربریدن هستند.

عربستان می گوید: عناصر داعش افراد توانگر و دارای توان مالی قابل توجه را برای گرفتن اموالشان شناسایی و فقرا را برای جنگ، مسلح می کنند، و در صورت مخالفت، آنها را به قتل می رسانند.

زیتون سرکرده جداشده دیگر داعش می گوید: به یاد می آورم عناصر داعش 7 نفر از جمله چندتن از کارکنان دولتی و عناصر مسلح طالبان را در بازار گردن زدند و اجساد آنها را رها کردند، بدون شک این امر برخلاف اصول اسلامی بود.

عربستان نیز می گوید: بدترین خاطره ام از داعش این است که، افراد مسلحی که در کنار عناصر این گروه می جنگند و کشته می شوند، همسر و فرزندان آنها را تحویل خویشاوندانشان نمی دهند بلکه آنها را در اردوگاه نگهداری می کنند. 

در این فیلم ویدیویی که داعش منتشر کرده است، کودکانی دیده می شود که داعش آنها را برای اهداف خود به کار گرفته است و همین مساله یکی از دلایلی است که این دو مرد افغان را که در گذشته با اطلاعات افغانستان همکاری می کردند، وادار کرده است که اهالی محل را برای پیوستن به طرح اقدام علیه داعش، متقاعد کنند.
آنها در عین حال می گویند در این مسیر از حمایت دولت برخوردار نیستند و همین مساله باعث بروز شکاف در میان آنها شده است.

عربستان می گوید: هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا، عناصر داعش را به محض خروج از منزل هدف قرار می دهند.

زیتون که خود روزی در کنار طالبان بوده و بعد به داعش پیوسته، اینک از کشته شدن عناصر داعش خوشحال است و می گوید: هدف قرار دادن عناصر داعش باعث خرسندی مااست زیرا ما خواهان پاکسازی افغانستان از وجود داعشی ها هستیم.

به نظر می رسد که داعش در روستایی که عناصر افغانی جدا شده این گروهک، به سر می برند، همه چیز را نابود کرده است و منازلی که برای افراد ثروتمند در این روستا ساخته شده اینک به پناهگاه صدها خانواده گریزان از جرم و جنایت داعش، تبدیل شده است.

213-8

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها