با دادن تلفات سنگین؛

مزدوران عربستان در نقض دوبارۀ آتش‌بس ناکام ماندند

مزدوران عربستان در نقض دوبارۀ آتش‌بس ناکام ماندند
پنج‌شنبه 26 فروردين 1395 - 15:59

نیروهای وابسته به ارتش متجاوز عربستان برای چهارمین روز متوالی با نقض آتش بس یمن، قصد پیشروی داشتند، اما تعدادی از آنان کشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ارتش و کمیته های مردمی یمن مانع پیشروی عوامل عربستان در مناطق فرضه نَهم، بران و جبل السلطاء در شرق صنعاء شدند و تعدادی از آنها را کشتند و زخمی کردند و در منطقه وادی الحمره در جنوب غرب پادگان الشبکه که مشرف بر تنگه باب المندب است، نیز عملیات پیشروی عوامل عربستان را ناکام گذاشتند.

مناطقی از استان مأرب نیز با توپخانه های عربستان گلوله باران شد و درگیری های مسلحانه همچنان در مناطق کوفل و المشجع این استان و شهر المتون استان الجوف ادامه دارد و تعدادی مزدور در این مناطق کشته و زخمی شدند.

عوامل وابسته به عربستان در استان تعز هم برای سومین روز پیاپی به حملات خود ادامه می دهند و مواضع ارتش و کمیته های مردمی را در مناطق المسراخ و الاقروض با خمپاره گلوله باران کردند و در شهر ذباب نیز به سوی مواضع آنها تیراندازی کردند.

مقامات عربستانی و یمنی توافق کرده بودند که کمیته هایی را برای نظارت بر حُسن اجرای آتش بس در 6 استان یمن تشکیل دهند. ارتش یمن این کمیته ها را تشکیل داده است ولی عربستان همچنان کارشکنی می کند. جنبش انصار الله یمن هم اعلام می کند که پایبند نبودن عربستان به توافق آتش بس مانع آغاز هر گونه مذاکره خواهد بود.

محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصار الله گفت: تداوم حملات هوایی کشورهای متجاوز و فعالیت های مسلحانه عوامل این کشورها نشان می دهد که بود و نبود توافق آتش بس هیچ فرقی برای متجاوزان ندارد.

7- 214
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها