الجبوری نشست پارلمان عراق را اداره نکرد

الجبوری نشست پارلمان عراق را اداره نکرد
سه شنبه 31 فروردين 1395 - 16:44

العالم ـ دفتر رییس پارلمان عراق اعلام کرد که الجبوری و معاونانش از اداره کردن نشست امروز ( سه شنبه) پارلمان پوزش طلبیدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دفتر رییس پارلمان عراق دربیانیه ای اعلام کرد که سلیم جبوری رییس پارلمان که نمایندگان متحصن وی را برکنار کردند، به همراه معاونانش از اداره کردن جلسه امروز پارلمان عذرخواستند و الجبوری با آمادگی کامل برای پاسخ به هرگونه سوال درباره بحران در نشست حاضرخواهد شد.

به نوشته السومریه نیوز، در بیانیه دفتر رییس پارلمان آمده است که سلیم الجبوری و معاونانش همام حمودی و ارام شیخ محمد از انجام وظایف مربوط به اداره جلسه امروز پارلمان عذرخواهی کردند و بنا به ماده 11 آیین نامه داخلی مجلس نمایندگان، مجلس می تواند یکی از نمایندگان را برای انجام این وظایف انتخاب کند.

دفتررییس پارلمان عراق با بیان اینکه جبوری در این نشست با آمادگی کامل برای پاسخ به تمام سوالات درباره بحران حاضرخواهد شد، افزود: اودرباره آنچه که ممکن است در جلسه مطرح شود، هیچ خط قرمزی ندارد؛ زیرا آنچه که مهم است، ادامه تلاشها برای انجام اصلاحات زیرسایه پارلمانی یکپارچه است که به تشکیل دولتی مبتنی بر قانون اساسی چشم دوخته اند.

یادآور می شود که نمایندگان متحصن پیشنهادی برای حل بحران داخلی پارلمان عراق ارائه دادند  که براساس آن رییس پارلمان و معاونانش به عنوان نماینده در جلسه حاضر می شوند ولی حق رفتن بر بالای سکوی هیات رئیسه یا سخنرانی  ندارند و پس از آن از میان نمایندگان حاضران رییسی برای اداره نشست انتخاب می شود.

نمایندگانِ پارلمان عراق پنجشنبه شب هفته گذشته در جلسه ای که به ریاستِ عدنان الجنابی، مسن ترین نمایندۀ مجلس برگزار شد، سلیم الجبوری و دو معاونش را به اتفاق آرا، برکنار کردند.

210-9

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها