مجازات نماینده کویتی بخاطر مصاحبه ضد وهابیت

مجازات نماینده کویتی بخاطر مصاحبه ضد وهابیت
سه شنبه 7 ارديبهشت 1395 - 14:51

به دنبال لغو مصونیت "عبدالحميد دشتی" نماينده مجلس کویت به دلیل مصاحبه تلویزیونی علیه وهابیت، دادستانی كل کویت حکمی را برای بازداشت موقت وی به مدت 10 روز صادر كرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، حکم بازداشت موقت و 10 روزه عبدالحمید دشتی، در ارتباط با شکایت سفارت عربستان از او و متهم شدن وی به اهانت به این کشور و اتخاذ موضع تحریک آمیز علیه عربستان در یک مصاحبه تلویزیونی، صادر شده است.
این نماینده مجلس کویت از مارس گذشته و قبل از لغو مصونیتش از سوی مجلس کویت، در خارج از کشور به سر می برد.
مجلس کویت روز 15 مارس گذشته با درخواست دادستانی کل این کشور مبنی بر لغو مصونیت "عبدالحمید دشتی" در ارتباط با موضوع امنیت کشور درارتباط با اتهام اهانت به عربستان موافقت کرد.
درجلسه مجلس کویت درباره لغو مصونیت دشتی ، 41 نفر از مجموع 46 نماینده حاضر درجلسه مجلس، با لغو مصونیت دشتی موافقت و 5 نفر با آن مخالفت کردند.
دشتی در واکنش به قرار دادستانی کل کویت درصفحه تویتر خود نوشت: " تصمیم دادستان کل کشور مبنی بر بازداشت موقت من ، غیرمنتظره بود و با آن بر اساس قانون رفتار خواهم کرد".
"عبدالحمید دشتی" ماه فوریه گذشته در گفت و گو با شبکه تلویزیونی ماهواره ای " الاخباریه السوریه " خواهان از بین رفتن پایه و اساس تفکر تکفیری وهابی شده بود و در سخنانش به عربستان اشاره داشت بدون اینکه به صراحت نامی از این کشور برزبان آورد.
به دنبال پخش این مصاحبه تلویزیونی، سفارت عربستان درکویت با ارسال یادداشت رسمی برای وزارت امور خارجه کویت ، اعلام کرد که دشتی به عربستان اهانت کرده و در گفت و گوی تلویزیونی با یک شبکه طرفدار نظام سوریه، دیگران را به تحریک ضد عربستان دعوت کرده است.
215 ـ 211-8

پربیننده ترین خبرها