معاون صدر، حیدر العبادی را تهدید کرد

معاون صدر، حیدر العبادی را تهدید کرد
چهارشنبه 8 ارديبهشت 1395 - 15:09

معاون مقتدی صدر خواهان تغییر همه وزرای کابینه شد و تهدید کرد که در صورت مقاومت دولت در برابر این خواسته مواضع دیگری اتخاذ خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "کاظم العیساوی" معاون مقتدا صدر رهبر جریان صدر خواهان تغییر همه وزرای کابینه و حذف سهم خواهی های حزبی و طایفه ای شد و گفت که در صورت مقاومت در برابر این تغییر، مواضع دیگری اتخاذ خواهد شد.

العیساوی همچنین خواهان محاکمه افراد فاسد و کسانی شد که دستشان به خون مردم و سرقت اموال شهروندان عراقی آلوده است.

سومریه نیوز تأکید کرد که العیساوی در کنفرانس مطبوعاتی نزدیک منطقه سبز بغداد افزود: این تغییرات برای راضی کردن مردم نیست، ما برای بهبود وضعیت و تایید این دولت، با این طرح موافقت کردیم.
وی افزود: اصلاحات تا تغییر همه اعضای کابینه بدون استثنا ادامه خواهد داشت پس از آن نیز به هیاتهای مستقل رسیدگی می کنیم.
مجلس عراق در جلسه روز سه شنبه به ریاست سلیم الجبوری برگزارشد و به عقیل المهدی به عنوان وزیر فرهنگ و سرپرستی وزارت جوانان، عبدالرزاق العیسی وزیر آموزش عالی و پژوهش های علمی، وفاء جعفر وزیر کار و امور اجتماعی، حسن الجنابی وزیر منابع آبی و سرپرست وزارت کشاورزی، علاء غنی وزیر بهداشت و علاء دشر وزیر برق رای داد در عین حال تلاش نمایندگان برای ندادن رای اعتماد به محمد اقبال وزیرآموزش و پرورش و تربیت به نتیجه نرسید.

پارلمان عراق اعلام کرد که حیدر العبادی نخست وزیر این کشور متعهد شده است تا دو روز دیگر، بقیه اعضای کابینه را معرفی کند. مرکز اطلاع رسانی پارلمان عراق، روز سه شنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: نخست وزیر، از نمایندگانی که به وزرای پیشنهادی رأی اعتماد دادند، تشکر و قدردانی کرد و آن را بخشی از اصلاحات فراگیر دانست و تعهد کرد که بقیۀ وزرای پیشنهادی را نیز تا دو روز دیگر، به پارلمان معرفی کند.
217 ـ 211-8

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها