اوغلو: محال است با پ.ک.ک گفت و گو کنیم

اوغلو: محال است با پ.ک.ک گفت و گو کنیم
پنج‌شنبه 16 ارديبهشت 1395 - 13:04

العالم - احمد داوود اوغلو نخست وزیر ترکیه تاکید کرد که محال است دولتمردان این کشور حاضر به نشستن سرمیز مذاکره با حزب کارگران کرد موسوم به پ.ک.ک شوند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، اوغلو در گفت و گویی تاکید کرد که روند صلح داخلی به  چشم پوشی سازمان پ. ک. ک از سلاح و عملیات تروریستی مرتبط بود، از این رو در این راستا نمی توان بدون پایان دادن کامل به تروریسم در تمام شهرها و روستاهای ترکیه، این روند را از سرگرفت.

وی ازحقوق اجتماعی به عنوان موهبتی اعطایی از سوی دولتمردان ترک به مردم یاد کرد و افزود: از 14 سال پیش بسته اصلاحات دموکراتیک موفقیت آمیزی به اجرا درآوردیم و به کردها و دیگر اقشار جامعه در ترکیه حقوق اجتماعی اعطا کردیم و دیگر بهانه ای برای روی آوردن به خشونت ندارند.

وی یادآورشد: خشونت با قوانین مغایرت دارد و سازمان "پ ک ک" در سال 2013 متعهد شد که سلاح را کنار بگذارد اما با استفاده از شرایط امنیتی در سوریه، خلف وعده کرد.

حزب کارگران کردستان موسوم به پ‌ک‌ک گروهی چپگرا و مسلح در کردستان ترکیه است که از سال ۱۹۸۴ به صورت مسلحانه علیه دولت ترکیه می جنگد.

مقام های ترکیه بارها این حزب را به اجرای عملیات تروریستی مسلحانه و بمب گذاری در مناطق مختلف متهم کرده اند و پیش از این گفت و گو و توافق های طرفین برای آتش بس با شکست مواجه شده است.

210-9

پربیننده ترین خبرها