نفوذ "داعش" در تفنگداران دریایی امریکا در عراق

نفوذ
پنج‌شنبه 16 ارديبهشت 1395 - 14:38

العالم - ائتلاف بین المللی مبارزه با تروریسم در عراق از کشته شدن یک تفنگدار دریایی امریکا در حمله گروه تروریستی داعش به نیروهای پیشمرگه کرد در شمال عراق در سوم ماه می خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت روسیا الیوم اشتون کارتر، وزیر دفاع امریکا کشته شدن این تفنگدار دریایی را حادثه ای غمبار خوانده و گفت که این حادثه بیانگر حجم و شدت خطری است که برای از بین بردن "داعش" پیش رو دارند.
کارتر با اذعان به خطرناک بودن منطقه برای امریکایی گفت که برای از بین بردن "داعش" هر کاری که لازم است باید انجام داد.
این سرباز 31 ساله که "چارلز کیتنگ" از نیروی دریایی امریکا نام دارد در حمله غافلگیرانه دو روز قبل گروه تروریستی داعش به نیروهای پیشمرگه کرد در شمال عراق کشته شد.
سرهنگ استیو وارن، سخنگوی ائتلاف بین المللی گفت که حداقل حدود 125 نفر از عناصر داعش در این "حمله هماهنگ" به نیروهای پیشمرگه شرکت داشتند. در درگیری بین عناصر داعش و کردهای پیشمرگه، علاوه بر تیراندازی متقابل، مهاجمان از بمب و نارنجکهای دست ساز نیز استفاده کردند.
تفنگدار امریکایی که در این حمله کشته شد و وزارت دفاع امریکا نیز مرگ وی را به عنوان شهروند امریکایی تأیید کرد، به عنوان مستشار به نیروهای پیشمرگه کمک می کرد. وی سومین سرباز امریکایی است که از زمان اشغال بخشهای وسیعی از عراق در اواسط سال 2014 توسط گروه تروریستی داعش در درگیریهای عراق کشته می شوند.
گفتنی است حدود 4هزار سرباز امریکایی در چارچوب ائتلاف بین المللی، در عراق حضور دارند.
گفته می شود این تعداد نیروی نظامی امریکایی به عنوان مستشار و برای آموزش نیروهای دولتی عراق و پیشمرگه کرد در منطقه مستقر هستند و مشارکت مستقیم در حمله زمینی به داعش ندارند.
اغلب نیروهای ائتلاف به عنوان مستشار درعراق حضور دارند اما واشنگتن نیروهای ویژه ای را برای اجرای عملیات ویژه بر ضد داعش به منطقه اعزام کرده است و تفنگداران دریایی آن نیز به منظور پشتیبانی توپخانه در عراق حضور دارند.

208-9

پربیننده ترین خبرها