بحرین 11 میلیارد دلار نفت ازعربستان خرید

بحرین 11 میلیارد دلار نفت ازعربستان خرید
يکشنبه 19 ارديبهشت 1395 - 12:32

وزیر نفت بحرین از خرید 11 میلیارد دلار نفت طی دو سال گذشته از عربستان سعودی خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سایت مراه البحرین به نقل از "عبدالحسین میرزا" وزیر نفت بحرین نوشت: این کشور در سال های 2014 و 2015 ، صد و پنجاه و چهار میلیون بشکه نفت خام از عربستان سعودی با قیمت بیش از 11 میلیارد دلار خریداری کرده است.

این پایگاه نوشت: بحرین این تعداد بشکه های نفت را از طریق خط لوله های نفتی بین دو کشور خریداری کرده به گونه ای که 76 میلیون بشکه نفت خام در سال 2014 با قیمت 7 میلیارد و 400 میلیون دلار و در سال 2015 نیز 78 میلیون بشکه نفت خام با قیمت 3 میلیارد و 900 میلیون دلار خریداری کرده است.

وزیر نفت بحرین در پاسخ به سئوال یکی از نمایندگان گفت: برآورد هزینۀ پالایش نفت، به صورت مخلوطی از نفت خامِ وارداتی از طریق لوله های نفت و همچنین نفتِ چاهِ بحرین صورت می گیرد؛ به این معنی که برای هر یک از انواع مشتقات نفتی، هزینه مستقل محاسبه نمی شود؛ این موضوع، حاشیۀ سودِ به دست آمده را نیز شامل می شود، به این صورت که سود، هر دو نوع فرآورده نفتی یک درآمد دارد و درآمدها جداگانه نیست. 

وی درباره میزان سودهای حاصله از فروش نفت عربستان سعودی افزود: نمی توان فقط سود مستقل نفت خام وارداتی را حساب کرد بلکه درآمد فروشهای داخلی و بین المللی و سودهای حاصله، از طریق وزارت دارایی به خزانه کل در دولت پرداخت می شود و  وزارت دارایی هزینه نفت وارداتی از طریق لوله های نفتی را پرداخت می کند.

217 ـ 211 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها