ورود نیروهای آمریکایی به جنوب یمن+فیلم

دوشنبه 20 ارديبهشت 1395 - 15:21

صنعا (العالم) ـ رهبران منطقه جنوبی یمن تاکید کردند برای مقابله با نیروهای آمریکایی که به بهانه مبارزه با تروریسم وارد استان های جنوبی شده اند، اقدامات عملی اتخاذ خواهند کرد.

"خالد الصایدی" خبرنگار شبکه العالم از صنعا گزارش داد، گروههای جدیدی از نیروهای آمریکایی با تجهیزات نظامی خود در سایه سکوت بین المللی و سازمان ملل متحد که بر مذاکرات سیاسی یمن در کویت نظارت دارد، وارد برخی مناطق جنوبی یمن می شوند.

دخالت های آمریکا و امارات در خاک یمن و دیگر نیروهای اشغالگر، محکومیت یمنی ها را به دنبال داشته است، و آن ها را دنباله رو طرح آمریکایی ـ اسرائیلی در منطقه توصیف کرده اند. متجاوزان از مبارزه با تروریسم و القاعده به عنوان بهانه ای برای حمله به یمن استفاده کرده اند. در این حال بسیاری از کارشناسان معتقدند که افزایش فعالیت گروههای مسلح تروریستی در یمن با تجاوزگری عربستان به این کشور آغاز شده است.  

سلطان قطران تحلیلگر سیاسی یمنی در مصاحبه با العالم گفت: شواهد نشان می دهد که ائتلاف متجاوز سعودی القاعده را در اختیار دارد و این موضوع در حضرموت آشکار بود آن هم زمانی که گروههای القاعده با حمایت بالگردهای آپاچی از این منطقه فرار کردند.

ساکنان استان های جنوبی یمن تاکید کردند که در نشست های مستمر به منظور تشکیل جبهه هایی برای مبارزه با اشغالگران حضور می یابند و به آن ها هشدار دادند که مقاومت شجاعانه در روزهای آینده آغاز خواهد شد. آن ها گفتند ملت یمن قادر است با خطر القاعده مقابله کند و به هیچ گونه دخالت خارجی نیازی ندارد.

عبدالله المحضار از رهبران منطقه جنوبی یمن در مصاحبه با شبکه العالم تصریح کرد، ساکنان جنوب با دخالت خارجی و اقدامات نظامی آنان در یمن مخالفند. ما قصد داریم جبهه هایی برای مقابله با این دخالت تشکیل دهیم.

علی بلخدر از رهبران منطقه جنوبی یمن نیز در مصاحبه با العالم خاطرنشان کرد، متاسفانه کشور ما به عرصه دخالت های خارجی تبدیل شده است و یمنی ها باید برای برون رفت از بحران فعلی همه تلاش خود را به کار بگیرند.

سیاستمداران یمنی معتقدند اقدام ائتلاف متجاوز در گسیل نیروهای خارجی به یمن همزمان با برگزاری مذاکرات سیاسی (مذاکرات صلح) بین طرف های یمنی در کویت نشان می دهد که طرف سعودی در پایان دادن به بحران سیاسی یمن جدی نیست.

سیاستمداران یمنی تاکید کردند که هیئت ملی باید در این زمینه موضع گیری کند و از مذاکرات کویت بازگردد.

204 ـ 211

پربیننده ترین خبرها