پشت پردۀ سناریویی خطرناک در یمن

پشت پردۀ سناریویی خطرناک در یمن
چهارشنبه 22 ارديبهشت 1395 - 10:44

آغاز پاکسازی گسترده نژادی در عدن، ادامه کشتار مردم یمن در حملات هوایی ائتلاف، اعزام نیروهای آمریکایی و دیگر رویدادها در روزهای اخیر، همگی از وجود سناریویی خطرناک برای یمن حکایت دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عبدالباری عطوان" سردبیر روزنامه رأی الیوم در مطلبی نوشت:
در یمن چندین جنگ در جریان است و فقط یک جنگ نیست؛ بر اساس آمارهای سازمان ملل متحد تعداد کشته‌ها در این کشور از 7 هزار نفر فراتر رفته و حملات جنگنده های ائتلاف همچنان ادامه دارد. اما خطرناکتر از همه اینها، رویدادهای شهر عدن "پایتخت دوم" یمن است که شاهد پاکسازی نژادی بی‌سابقه‌ای در این کشور می‌باشد.
دیده بان حقوق بشر یمن در بیانیه‌ای رسمی که خبرگزاری‌های بین المللی آن را منتشر کردند، اقدامات نیروهای امنیتی در تبعید اجباری برخی اهالی را محکوم کرد.
یوتیوب نیز سرشار از صحنه‌هایی غیر انسانی است که در آن نیروهای امنیتی در شهر عدن صدها تن از شهروندان را جمع آوری کرده و آنان را در اتوبوسها و یا پشت کامیونها قرار می دهند، صحنه ای که درست شبیه به حیواناتی است که به کشتارگاه می برند .. تنها گناه این افراد این است که از اهالی این شهر نیستند و بیشتر آنان به شهرهای شمالی تعلق دارند.
بهانه مسؤولان وابسته به ائتلاف عربی (عربستان) این است که این افراد کارت شناسایی ندارند .. این بهانه کاملا واهی است زیرا بیش از نیمی از مردم یمن کارت شناسایی ندارند.
آیا مزدوران شرکت بلک واترز که در خاک یمن در حال جنگ هستند، کارت شناسایی یمنی دارند؟! و آیا هنگامی که حاکمیت یمن را نقض کردند گذرنامه داشتند؟ همین سؤال را نیز می‌توان درباره بقیه نیروهای بیگانه‌ای که زیر پرچم ائتلاف در حال جنگ علیه یمنی‌ها در داخل خاک این کشور هستند، پرسید.
این اقدام برنامه ریزی شده، آغازی برای تقسیم کشور یمن بر اساس مسائل طایفه ای و کاشتن بذر جنگ داخلی بین شمال و جنوب است.
شهر صنعا سرشار از اهالی استانهای مختلف شمالی، جنوبی، شرقی و غربی یمن است و همه این افراد در امنیت کامل و بدون تبعیض در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.
آیا "طوفان قاطعیت" (نام عملیات ائتلاف سعودی) در یمن به دنبال تکرار همان سناریوهای پاکسازی نژادی و طایفه‌ای و قبیله‌ای است که از آنها در سوریه، عراق، لیبی و لبنان حمایت می‌کند؟
همه نشانه‌ها از آغاز این سناریو از عدن حکایت دارد؛ بر اساس گزارشهای مختلف، یکی از مهمترین اولویتهای ائتلاف، جدا کردن جنوب از شمال یمن بر اساس مسائل طایفه است، و این امر بیانگر دلیل اعزام نیروهای آمریکایی به یمن است که به بهانه جنگ علیه القاعده به یمن فرستاده شده‌اند.
نمی‌‌دانیم که آیا شرکت کنندگان در مذاکرات کویت زیرنظر سازمان ملل، موضوع آشکار پاکسازی نژادی را در برنامه کاری خود قرار داده‌اند یا خیر؛ ولی آنچه می‌دانیم این است که هدف از این اقدام فتنه انگیزی در منطقه عربی و به راه انداختن جنگهای خونبار برای چند دهه است.
ما درباره این موضوع هشدار می دهیم زیرا یمن را دوست داریم، کل سرزمین یمن از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب، و مردم این سرزمین را برادران خود می دانیم؛ می دانیم هدف از این توطئه، فقیر نگه داشتن مردم یمن در شرایط بدون حاکمیت و بدون دولت قوی است...

پربیننده ترین خبرها