از عذرخواهی امیر کویت تا ایران‌ستیزی؛

کویتی‌های نمک‌نشناس، تاریخ را به یاد آورند

کویتی‌های نمک‌نشناس، تاریخ را به یاد آورند
جمعه 24 ارديبهشت 1395 - 15:07

یک نویسنده عراقی با اشاره به حمایت گسترده ایران از کویت در دوره اشغال این کشور توسط رژیم صدام و پس از آن دوره تاکنون، از اقدام دولت کویت در زمینه دادن مجوز برگزاری نشست جدایی‌طلبان موسوم به "جبهه آزادی اهواز" به شدت انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالمف "ماجد زهیر" نویسنده عراقی در مقاله ای در پایگاه "صوت العراق" سخنان امیر کنونی کویت پس از پایان اشغال کشورش در تقدیر از حمایت های ایران را یادآور شد و خاندان آل الصباح را به ناسپاسی در زمینه حمایت های ایران متهم کرد.

وی در آغاز مقاله خود آورده است: "من به نمایندگی از دولت و ملت کویت، از ملت برادر ایران به دلیل حمایت از رژیم صدام علیه ملت و دولت ایران عذر می خواهم. ما مرتکب اشتباه بزرگی شدیم و امیدوارم عذر مرا به نیابت از کویت بپذیرید. کویت هرگز حمایت ملت و دولت ایران از نظام قانونی و مردمش را در هنگام اشغال کشور از سوی عراق فراموش نخواهد کرد و این نشان دهنده ریشه دار بودن ملت مسلمان ایران است."

به نوشته وی، "صباح الاحمد الجابر الصباح" امیر کنونی کویت که در هنگام اشغال کشورش توسط صدام، وزیر امور خارجه بود در سفر به ایران با گفتن عبارات فوق خطاب به ملت ایران از آنها به خاطر مخالفت با تجاوز به کشورش تشکر کرد. اما باید پرسید آیا کویتی ها و شخصیت های عجیب و غیرعادی اش به وعده شان وفادار ماندند؟ آیا آنها به گفته هایشان عمل کردند؟ خیر! [بی وفایی،] ویژگی اعرابی است که خداوند درباره آنها فرموده است: "ان الاعراب اشد كفرا ونفاقا" و امروزه می بینیم که کویت نسبت به ایران، ناسپاسی می کند.

امروز کویت به نوک پیکان عربستان علیه شیعیان و به ویژه ایران تبدیل شده است. به طوری که کویت امروز، میزبان نشست گروه موسوم به "جنبش آزادی اهواز" است که از سوی عربستان حمایت مالی می شود. این گروهک، همانی است که اعضا و هوادارانش در هنگام اشغال اهواز توسط صدام، با تظاهرات در خیابان ها شعار می دادند: صدام حاکم ماست و در بین ما، برنج و آرد توزیع می کند.

امروزه کویت علیه ایرانی توطئه می کند که در هنگام اشغال آن کشور توسط صدام، از آن حمایت کرده است و در صورتی که حمایت های ایران نبود خاندان آل الصباح تاکنون می بایست بهای گزافی را تا امروز می پرداختند. اما ایرانی ها به دلیل وفاداری به اصولشان از سرزنش کویت خودداری کردند این در حالی است که کویت در دوره جنگ تحمیلی با تمام توان مالی و نظامی از صدام حمایت کرده بود. اما ایران، به دلیل اینکه حمله به کویت، یک تجاوز بود با آن مخالفت کرد.

دولت کویت در خاک آن کشور، میزبان نشستی با حمایت مالی عربستان و پشتیبانی داعشی های کویت است که در هنگام اشغال کویت توسط صدام، علیه ملت و کشورشان موضع گرفتند و امروزه نیز از مزدوران عربستان حمایت می کنند. حال در چنین وضعیتی چرا دولت کویت همچنان به اشتباهات خود ادامه می دهد؟ کویت تا چه زمانی سطل زباله عربستان را که شمار زیادی از لاشه های وهابیت و سلفی گرایی در آن انداخته شده است به دوش می کشد؟ این در حالی است که کویت می تواند به جای آنکه توسط مزدوران عربستان، نجس شود کرامت و شرافت خود را حفظ نماید. آیا کویت بر این باور است جبهه موسوم به "آزادی اهواز" یا "جنبش آزادیبخش" می تواند نظام ایران را سرنگون کند؟

در این نشست که تحت عنوان "اهواز اعراب در کویت اعراب" با نظارت "دوخی الحصبان" معاون اتحادیه وکلای عرب برگزار شد نمایندگان تشکل موسوم به "جبهه آزادی اهواز"، سفیر عربستان در کویت، هیأت دولت مسعتفی یمن و نمایندگان وهابی سابق پارلمان کویت و نمایندگان داعش در این کشور مانند ولید الطباطبائی، بدر الداهوم و علی الدقباسی برگزار شد و نمایندگان جبهه مذکور، به عنوان مهمان های دولت کویت ویزای ورود به این کشور را دریافت کردند. دولت کویت در توجیه این اقدام اعلام کرده است آن کشور به حضور شخصیت های سیاسی در نشست مذکور مخالفت نمی کند و این نشست توسط شخصیت های اجتماعی برگزار شده است، نه مقامات رسمی!

این در حالی است که ادعای مذکور، فریبکاری و دروغ آشکاری است. آیا دولت کویت، اجازه برگزاری نشست توسط مخالفان عربستانی یا بحرینی در خاک آن کشور را خواهد داد؟ در حالی که مصونیت نماینده پارلمان کویت به علت انتقاد از عربستان لغو می شود رژیم آل سعود چگونه به افرادی که خواستار سرنگونی نظام ایران هستند مصونیت می دهد اما وزارت امور خارجه کویت ادعا می کند دولت آن کشور اجازه دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر را نخواهد داد؟

نویسنده کویتی در پایان نوشت: به نظر می رسد داعش در کویت از نهادها و انجمن های سلفی به داخل دولت نفوذ کرده است. آیا نظام آل الصباح به خود خواهد آمد که در چه مسیری گام برمی دارد؟
یادآور می شود نشست تأسیسی جبهه به اصطلاح "آزادی اهواز"، سه سال پیش در ریاض پایتخت عربستان سعودی برگزار شد.

216 

پربیننده ترین خبرها