افشاگری درباره روابط پنهان "سیسی" و "حفتر"

افشاگری درباره روابط پنهان
شنبه 25 ارديبهشت 1395 - 17:09

یک فعال شبکه های اجتماعی فاش کرد که مصر به ریاست عبدالفتاح سیسی همچنان به همکاری اطلاعاتی فشرده با ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده کل نیروهای وفادار به دولت طبرق در لیبی، ادامه می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری العالم، یک فعال اینترنتی در حساب کاربری خود در تویتر با عنوان "رسواکننده عرب های صهیونیست" نوشت: عبدالفتاح سیسی رئیس جمهور مصر همچنان به همکاری اطلاعاتی با ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده کل نیروهای وفادار به دولت طبرق ادامه می دهد و توافقنامه امضا شده میان گروه های لیبیایی در این زمنیه را آشکارا نقض می کند.

به نوشته سایت "وطن"، این فعال اینترنتی افزود: سیسی اینک درصدد لغو ممنوعیت واردات سلاح برای نیروهای نظامی تحت فرماندهی خلیفه حفتر است و ادعا می کند که وی نماینده قانونی ارتش ملی لیبی است!
وی خاطرنشان کرد که سیسی با توجه به ناخرسندی اروپا و سازمان ملل متحد از تعدد گروه های مسلح در لیبی و به عبارتی با ادعای پوشش سازمان الملل و اروپا، به حفتر نزدیک شده است.

این فعال رسانه ای گفت: عبدالفتاح سیسی، فرمانده کودتای نظامی در مصر، تحرکات سیاسی، بین المللی و منطقه ای برای حمایت از حاکمیت نظامی خلیفه حفتر آغاز کرده است.

وی افزود: از زمانی که "فایز السراج" رئیس شورای ریاستی لیبی تشکیل قدرت نظامی به نام گارد ریاست جمهوری لیبی را آغاز کرده، سیسی دست به این تحرکات در مصر زده است.

وی تاکید کرد که سیسی از اقدام سراج برای تشکیل قدرت نظامی، خشمگین شده و این درحالی است که این اقدام سراج، بخشی از توافقنامه سیاسی طرف های لیبی در شهر صخیرات مغرب برای جلوگیری از نفوذ تروریسم در لیبی، است.

7- 213

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها