"احمق تفرقه انگیز" نخست وزیر انگلیس را تهدید کرد

دوشنبه 27 ارديبهشت 1395 - 16:10

دونالد ترامپ، نامزد افراطی و پیشتاز جمهوریخواهان برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هشدار داد که احتمالا "روابط خیلی خوبی" با دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس نخواهد داشت.

 به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ترامپ با این سخنان به اظهارات نخست وزیر انگلیس که او را "احمق، تفرقه برانگیز و اشتباه" خوانده بود، پاسخ داده است.

کامرون این سخنان را در مورد ترامپ پس از آن بیان کرد که این نامزد جمهوریخواه گفته بود که باید از ورود مسلمانان به آمریکا جلوگیری شود.

خط نشان ترامپ برای شهردار انگلیس

ترامپ که با یکی از شبکه های تلویزیونی انگلیس صحبت می کرد، همچنین گفت که او "اظهارات بسیار زشت" صادق خان، شهردار مسلمان لندن (پاکستانی الاصل) را بخاطر دارد، اما آنها را "نادیده" می‌گیرد.

ترامپ در دسامبر سال گذشته میلادی (۲۰۱۵) گفته بود که بسیاری از مسلمانان رفتاری "تنفرآمیز" نسبت به آمریکایی ها دارند و ممنوعیت ورود مسلمانان به این کشور باید تا زمانی اعمال شود که مقام ها بتوانند شرایط را ارزیابی کنند.

کامرون در همان زمان در پاسخ به سخنان ترامپ گفت: "من فکر می کنم این سخنان تفرقه برانگیز، احمقانه و اشتباه است و من فکر می کنم اگر او به کشور ما بیاید همه ما علیه او متحد شویم."

ترامپ در پاسخ گفته است "به نظر می رسد که ما نمی توانیم روابط خیلی خوبی با هم داشته باشیم."

این نامزد جمهوریخواه همچنین افزود: "امیدوارم که روابط خوبی با او (دیوید کامرون) داشته باشم، اما به نظر می رسد که او تمایلی ندارد که درباره مشکلات اظهار نظر کند."

صادق خان، شهردار لندن که مسلمان است هم هفته گذشته هشدار دارد که "نادیده گرفتن" دیدگاه های ترامپ درباره اسلام می تواند بر امنیت دو کشور تاثیر داشته باشد.

صادق خان همچنین تأکید کرد: "دونالد ترامپ و اطرافیان او فکر می کنند که آزادی های غربی با اسلام سازگاری ندارد، اما لندن به او ثابت می کند که اشتباه فکر می کند."

211-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها