یمن: به نتیجه نرسیدنِ مذاکرات به ضرر عربستان است

یمن: به نتیجه نرسیدنِ مذاکرات به ضرر عربستان است
سه شنبه 4 خرداد 1395 - 14:09

رئیس هیئت مذاکره کنندۀ یمن در کویت، هشدار داد که ادامه تجاوز عربستان سعودی به یمن یا شکست رایزنی ها، پیامدهایی منفی برای عربستان خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "محمد عبدالسلام" تاکید کرد: ما با سفیر عربستان در کویت نیز، همچون سایر سفیران دیدار کردیم، زیرا عربستان بیش از هر کسی می تواند طرف مقابل (گروه عبدربه منصور، رئیس جمهور مستعفی یمن) را قانع کند.

عبدالسلام افزود: طرف مقابل (گروه عبدربه منصور) دنبال راه حل نیست، به همین سبب چندین بار از مذاکرات خارج شد و امروز به این بهانه که نمی خواهد موضوع ریاست جمهوری عبدربه منصور هادی را بررسی کند، از مذاکرات خارج شد.

سخنگوی انصار الله یمن خاطر نشان کرد: انصار الله مشکلی با بازگشت خودروها و نیروهای نظامی به پادگان ها ندارد، اما سازوکار این موضوع باید به روشنی در کویت بحث شود.

رئیس هیئت ملی یمن افزود: ما در حال گفت وگوی سیاسی هستیم و در گفت وگوی سیاسی، تحمیل پیش شرط یا دیکته کردن شروط خاص از طرف مقابل غیرقابل قبول است.

وی سپس دربارۀ شرطِ گروه ریاض مبنی بر ضرورت خروج ارتش و کمیته های مردمی از شهرها گفت: چه کسی باید عقب نشینی کند و به کجا باید برود؟ ما یمنی هستیم، ارتش یمنی است و در یمن است، ارتش یمن به کجا عقب نشینی کند؟ به صحرا برود ؟!

عبدالسلام تاکید کرد که انصار الله، خواهان توافق فراگیر هستند که همه نهادها در یمن، به ویژه نهادهای دولت توافقی را مشخص سازد.

205

پربیننده ترین خبرها