مخالفت مقامات بحرین با آزادی کودک 17 ماهه!

مخالفت مقامات بحرین با آزادی کودک 17 ماهه!
چهارشنبه 5 خرداد 1395 - 15:15

مقامات دولت بحرین با درخواست آزادی کودک زینب الخواجه فعال مخالف که به همراه مادرش در زندان به سر می برد، مخالفت کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، الخواجه ماه مارس به دلیل پاره کردن عکس پادشاه بحرین در دادگاه و به اتهام توهین به حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین، محکوم شد.

الخواجه به خانواده اش اطلاع داده است که به آنفلونزا مبتلا شده و از ناتوانی خود در نگهداری پسر17 ماهه اش عبدالهادی خبر داده که با وی در زندان است. این مادر و فعال زندانی بحرینی نگران است که بیماری وی به فرزندش در زندان سرایت کند.

همسر زینب الخواجه با مراجعه به زندان خواستار آزادی پسر17 ماه اش تا بهبودی همسرش شده اما مسئولان زندان بدون توجه به وضعیت جسمی مادر این کودک با این درخواست مخالفت کردند.

خدیجه الموسوی مادر زینب نیز برای مراقبت از نوه اش به زندان رفت اما مسئولان زندان اجازه ماندن وی در زندان و نگهداری از نوه اش را صادر نکردند.

مادر الخواجه گفت: کاملا مشخص است نوه ام دیگرهمراه زینب نیست بلکه خود وی نیز زندانی است.

سخنگوی وزارت خارجه بحرین ابتدای ماه جاری اعلام کرده بود که زینب و یک زندانی روس را به عنوان زندانیان خارجی و به دلایل بشردوستانه مربوط به فرزندانشان، آزاد خواهند کرد.
گفتنی است زینب دختر عبدالهادی الخواجه دارای تابعیت بحرینی ـ دانمارکی است.
دادگاه زینب را به اتهام پاره کردن عکس پادشاه بحرین و توهین به افسر پلیس به سه سال و یک ماه حبس محکوم کرد.

بحرین هنوز از زمان حمله سرکوبگرانه نیروهای این کشور به جنبش اعتراضی درفوریه 2011  در تنش و نا آرامی به سر می برد.
این جنبش با مشارکت اکثریت شیعه در بحرین خواهان سلطنت مشروطه هستند که به دنبال آن دهها نفر از جمله مخالفان سیاسی محاکمه و به حبسهای طولانی مدتی محکوم شدند.

217ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها