درخواست برای بازگرداندن ائتلاف عربستان به لیست سیاه

درخواست برای بازگرداندن ائتلاف عربستان به لیست سیاه
پنج‌شنبه 20 خرداد 1395 - 11:20

بیست سازمان حقوق بشر از سازمان ملل متحد خواستند که عربستان و متحدانش را مجدداً در لیست سیاه ناقضان حقوق بشر به علت کشتار کودکان یمن بگنجاند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سازمان ملل به تازگی تحت فشار عربستان نام این کشور و متحدانش را از لیست سیاه ناقضان حقوق بشر خط زد.
سازمان های حقوق بشر در گزارش سالانه خود، اعلام کردند که 60 درصد از 785 بچۀ خردسال و هزار و 168 کودکی که سال 2015 در یمن کشته شدند ، در حملات عربستان و متحدانش جان باختند.
"جو بِکِر" مسئول حمایت از کودکان در سازمان دیده بان حقوق بشر که یکی از این سازمان های حقوقی است ، اعلام کرد : خط زدن نام عربستان و متحدانش از لیست سیاه ناقضان حقوق بشر مغایر با مدارک موثقی است که نشان می دهد عربستان و متحدانش صدها کودک را در یمن کشته و زخمی کرده اند.
بکر گفت : تن دادن سازمان ملل به فشارهای یک دولت (عربستان) تلاش های حمایت از کودکان را به بیراهه می کشاند.
سازمان عفو بین الملل ، آژانس آکسفام و سازمان زمین انسان از دیگر امضا کنندگان این گزارش هستند گزارشی که برای بان کی مون دبیر کل سازمان ملل فرستاده شده است .
دیپلمات ها می گویند که عربستان سازمان ملل را تهدید کرده بود که اگر نام این کشور از لیست سیاه خط نزد ، حمایت مالی خود از آژانس های این سازمان خصوصاً آنروا را قطع خواهد کرد.
آنروا (آژانس امداد و کاریابی آوارگان فلسطینی سازمان ملل)، هم اکنون با کمبود شدید بودجه مواجه است.
استفان دوژاریک سخنگوی سازمان ملل برای توجیه خط زدن نام عربستان از لیست سیاه مدعی شد که این سازمان با استناد به اطلاعات بیشتری که از عربستان و متحدانش در ماه اوت دریافت خواهد کرد ، در مساله خط زدن نام ائتلاف عربستان از لیست سیاه بازنگری خواهد کرد.
این در حالیست که عبدالله المعلمی نماینده عربستان در سازمان ملل روز دوشنبه اعلام کرد که خط زدن نام عربستان و متحدانش از لیست سیاه ناقضان حقوق بشر نهایی می باشد و قابل بازنگری نیست.

214
 

پربیننده ترین خبرها