کره شمالی چند بمب اتمی دارد؟

چهارشنبه 26 خرداد 1395
14:08
کره شمالی چند بمب اتمی دارد؟ یک مرکز تحقیقاتی آمریکا ارزیابی کرد که کره شمالی در طول 18 ماه گذشته ممکن است شش بمب هسته ای با بیشتر از آن تولید کرده باشد که با این احتساب شمار بمب های هسته ای در زردخانه این کشور را به دستکم 21 بمب افزایش می دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از خبرگزاری فرانسه، انستیتوی علوم و امنیت بین المللی مستقر در واشنگنن ارزیابی خود را روی برآورد مقدار پلوتونیوم نظامی و اورانیوم با غنای بالا متمرکز کرد که ممکن است کره شمالی در مجتمع هسته ای یونگبیون در شمال پیونگ یانگ تولید کرده باشد.
با استناد به تحلیل تصاویر ماهواره ای، یوکیا آمانو مدیرکل سازمان بین المللی انرژی اتمی هفته گذشته اعلام کرد: به نظر می رسد که پیونگ یانگ کارخانه بازفراوری پلوتونیم را برای ساخت سلاح هسته ای دوباره راه اندازی کرده است.
در اواخر سال 2014 میلادی، این انستیتو شمار بمب های هسته ای کره شمالی را بین 10 تا 16 عدد ارزیابی کرده بود.
از آن زمان، این انستیتو برآورد کرده است که کره شمالی بین چهار تا شش بمب ساخته باشد که با احتساب آنها، تعداد بمب های هسته‌ای زرادخانه کره شمالی بین 13 تا 21 یا بیشتر رسیده است.
این ارزیابی ها جدا از (تولیدات) یک کارخانه غنی سازی است که ممکن است پیونگ یانگ برای تولید اورانیوم نظامی احداث کرده باشد.

0% ...

آخرین اخبار

فرمانده کل ارتش: قوه قضائیه؛ نگهبان حقوق مستضعفان و سپر بلای ملت ایران است


خشم فزاینده "اسرائیل" بعد از تفاهم جدید ایران و آمریکا


خزانه‌داری آمریکا معافیت صادرات نفت ایران از تحریم را صادر کرد


لبنان در مسیر تفاهمات بزرگ است؛ پس از نشست سوئیس چه چیزی تغییر کرده است؟


پایتخت پاکستان برای استقبال از پزشکیان مزین به پرچم ایران شد + عکس


وزیر خارجه قطر: به خاتمه جنگ رسیدیم اما باید محتاط بود/ نتانیاهو عامل تشدید تنش


گزارش خبرنگار شبكه العالم| مذاکرات ایران و آمریکا وارد فاز فنی شد؛ لبنان در متن تفاهمنامه + فیلم


گرو‌هان‌های قدس: حاج رمضان رکن اساسی در حمایت از فلسطین بود


ونس: مذاکرات فنی در هفته‌ها و روزهای آتی ادامه خواهد یافت


گزارش ویژه العالم از واکنش‌های بین المللی به تفاهمنامه ایران و آمریکا/"اسرائیل" بازنده بزرگ+فیلم