اعتراف ژنرال سعودی؛

اسرائیل هم مثل ما کودک‌کش است

اسرائیل هم مثل ما کودک‌کش است
شنبه 29 خرداد 1395 - 18:14

هماهنگ کننده دیپلماسی عربستان با رژیم صهیونیستی با اشاره به ابراز ناراحتی بان کی مون از حذف نام ائتلاف سعودی از فهرست سیاه، در مقایسه‌ای تلویحی میان کشورش و رژیم صهیونیستی گفت: چرا دبیر کل سازمان ملل آن روز که اسم اسرائیل را از فهرست سیاه حذف کرد، احساس ناراحتی نکرد؟!

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم  انور عشقی در مقاله ای که امروز شنبه در روزنامه الاهرام منتشر شد هدف ائتلاف سعودی را از ارتکاب جنایات در یمن، اجرای قطعنامه های بین المللی و حمایت از آنچه که "دولت قانونی یمن" نامید، عنوان کرد.

به نوشته رأی الیوم، عشقی در این مقاله، بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل را به خاطر اظهارات اخیرش که اذعان کرده بود «فشار برخی کشورها وی را مجبور کرده که نام ائتلاف سعودی را از فهرست سیاه خارج کند»، به شدت مورد حمله قرار داد.

انور عشقی، ژنرال بازنشسته که هماهنگ کننده دیپلماسی عربستان با رژیم صهیونیستی هم هست، با اشاره به اظهارات اخیر بان کی مون درباره اوضاع هولناک و دردآور کودکان یمنی و اینکه حذف اسم ائتلاف سعودی یکی از دردناکترین و سخترین تصمیمات وی بوده است، گفت: چرا بان کی مون آن روز که اسم اسرائیل را از فهرست سیاه نقض حقوق کودکان حذف کرد، احساس درد نکرد؟!

شایان ذکر است بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل، خارج کردن ائتلاف به رهبری عربستان سعودی از فهرست سیاه عاملان کشتار کودکان یمنی را تصمیمی "دشوار و دردناک" خواند.

وی روز ٩ ژوئن، در جمع خبرنگاران گفته بود همچنان از محتوای گزارش خود درباره مسئولیت ائتلاف سعودی در کشتن حداقل ۵۱۰ کودک یمنی و زخمی کردن ۶۶۷ کودک دیگر دفاع می‌کند، اما با در نظر گرفتن تبعات قطع احتمالی کمک‌های مالی برخی از کشورهای عرب به سازمان ملل، ناگزیر شده که به عنوان هماهنگ‌کننده ارشد امور سازمان ملل چنین تصمیمی بگیرد.

7- 208

پربیننده ترین خبرها