جنبش النجباء عراق:

لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم، تعدی به شیعیان است

لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم، تعدی به شیعیان است
سه شنبه 1 تير 1395 - 09:23

جنبش النجباء اعلام کرد که لغوتابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم مرجع بزرگ شیعه بحرینی تعدی به شیعیان است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سومریه نیوز، این جنبش از مردم کشورهای مسلمان خواست تا خواستار محاکمه آل خلیفه و آل سعود به عنوان جنایتکاران جنگی شوند.

این جنبش دربیانیه ای خاطرنشان کرد، سلب تابعیت، تهدید به حذف افراد، هتک حرمت مساجد و حسینیه ها، نقض حرمت افراد و اعلام جنگ وحشیانه ضد مردم ستمدیده بحرین؛ تروریسم از نوعی دیگر است که خاندان حاکم آل خلیفه برای ساکت کردن صدای حق خواهی و بستن دهان مردم چنین شیوه ای را در پیش گرفته اند.

جنبش النجباء در این بیانیه تصریح کرد، آل خلیفه راهکار مقابله با ملت از جمله تبعید شخصیتها و رهبران ملی، یکه تازی در تصمیمات سرکوبگرانه خونین و اجرای آن از طریق عوامل خبیث با همراهی مزدوران اتباع برخی کشورهای آسیایی را در پیش گرفته است.

این جنبش افزود: مردم بحرین انواع ستمها، تعقیبها، کشتار، تبعید و بازداشت خودسرانه را در طول حکومت آل خلیفه ملعون تحمل کرده و قربانیان زیادی در راه انقلاب داده است. حکومت بحرین برای سرکوب تظاهرات اعتراض آمیز نیروهای موسوم به کشورهای "شر" را با عنوان سپر جزیره بسیج کرد و به مقابله با ملت برخاست.
در بیانیه این جنبش آمده است: با وجود همه این اتفاقات ظالمانه و ستم حکومت آل خلیفه، سردمداران جهانی فقط تماشاگر آن هستند بدون اینکه کسی متاثر شود، محافل بین المللی و سازمانهای بشردوستانه، نیز مهر سکوت برلبان خود زده اند.

جنبش النجباء، اقدامات قومگرایانه و تجاوز کارانه حکومت بحرین را محکوم و لغو تابعیت آیت الله شیخ عیسی احمد قاسم مرجع شیعیان بحرین را تعدی به همه مسلمانان و به ویژه شیعیان دانست.

این جنبش از همه مردم کشورهای اسلامی و میانه رو خواست تا به وظایف و مسوولیت خود در برابر دولتهای فاشیستی عمل کرده و به مردم ستمدیده جهان به ویژه مردم مظلوم بحرین کمک کنند.
جنبش النجباء، همچنین خواهان پایان یافتن این تراژدی انسانی و محاکمه آل خلیفه و آل سعود به عنوان جناتیکاران جنگی شد که مردم کشورهای امن و با ثبات منطقه را به کام مرگ می کشانند.

وزارت کشور بحرین دیروز (دوشنبه، 31 خرداد) از لغو تابعیت آیت الله شیخ عیسی احمد قاسم بزرگترین مرجع دینی شیعیان بحرین خبر داد.
وزارت کشور بحرین ادعا کرده است وی سازمانهای وابسته به مراجع سیاسی مذهبی خارجی تشکیل داده است.
217 ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها