ائتلاف تجاوز به یمن در حال فروپاشی است؟ +فیلم

پنج‌شنبه 3 تير 1395 - 12:41

منابع مغربی از احتمال خارج شدن نیروهای این کشور از ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی ریاض خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در نشانه ای دیگر از ضعف ائتلاف متجاوز سعودی دریمن، منابع مغربی اعلام کردند که مسئولان این کشور با پیش بینی احتمال تنش در صحرای غربی، به خارج کردن نیروهای این کشور از ائتلاف عربی دریمن تصمیم گرفته اند.

شمار نظامیان مغربی شرکت کننده درائتلاف متجاوز سعودی در یمن بالغ بر 1500 نفر است.

این درحالیست که پیشروی نیروهای مشترک یمنی همچنان ادامه دارد و این نیروها به نزدیکی بیست کیلومتری پایگاه هوایی العند در دورترین نقطه جنوب کشور رسیده اند و همچنین پیشروی قابل ملاحظه در منطقه نهم درشرق صنعاء و شرق مارب داشته اند و دراین حال، ائتلاف متجاوز از دستیابی به اهدافش در یمن ناکام مانده و خسارت های زیادی را متحمل شده است.

نیروهای مغربی تحت فرماندهی امارات - و نه عربستان سعودی- فعالیت می کنند و از آنجایی که امارات از طریق" انور قرقاش" وزیر امورخارجه اش تصمیم به عقب نشینی نیروهایش از ائتلاف متجاوز گرفته است، به احتمال زیاد نیروهای مغربی نیز به همین منظور بعد از شکست ائتلاف متجاوز سعودی تصمیم به عقب نشینی گرفته اند.

دراین حال، هیات ملی یمنی همچنان در کویت به مذاکرات خود که از دو ماه پیش آغاز شده، ادامه می دهد و به اصول و آرمان های خود پایبند است. هیات ملی یمن همچنان بر خواسته خود مبنی بر تشکیل دولت توافقی جدید با مشارکت این همه که ازهمه اختیارات برخوردار باشد، پافشاری می کند.

7- 215

پربیننده ترین خبرها