روزنامه نگار سعودی:

تفکر وهابی- تکفیری داعش درخانه عربستانی ها فاجعه آفرید

تفکر وهابی- تکفیری داعش درخانه عربستانی ها فاجعه آفرید
شنبه 5 تير 1395 - 16:55

العالم ـ خبر اقدام دو برادر وابسته به گروه تروریستی داعش مبنی بر قتل مادرشان به ضرب چاقو و تلاش برای قتل پدر و برادر کوچکتر که اینک در وضعیت جسمانی وخیمی به سر می برند، روز گذشته مانند صاعقه بر سر سعودی ها فروریخت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این جنایت در ریاض روی داد، دو جنایتکار در شهر الخرج دستگیر شدند و تحقیقات برای کشف ابهام های این اقدام تروریستی همچنان ادامه دارد؛ جنایتی که عزیزترین انسانها و نزدیکترین آنها به قلب انسانها یعنی پدر و مادر را هدف قرار داد.

سطام الثقیل، روزنامه نگارعربستانی ، در مقاله ای در تارنمای مجله "الاقتصادیه"، نوشت: این چه  تفکری است که گروه تروریستی داعش دارد و این چه دلی است که اعضای جنایتکار آن دارند که نه فقط دیگران را دشمن خود می داند و آنها را تکفیر می کند؛ بلکه کارش بدانجا کشیده است که به دشمنی با والدین برمی خیزد؛ تفکری که حتی چهارپایانِ فاقد عقل نیز از آن دوری می کنند و نمی توانند دست به چنین اقدام هایی بزنند.

وی افزود: این گروه خبیث و پلید موسوم به داعش، افراد کم سن و سال را برای انجام طرحهای جنایتکارانه خود به کار می گیرد؛ و حتی آنها را متقاعد می کند که راه بهشت در قتل والدین و نزدیکان و هر کسی که با تفکر آنها مخالف باشد، نهفته و این بذر خبیثی است که داعش در دل جوانان این کشور کاشته است. 

این نویسنده سعودی خاطرنشان کرد : جنگ ما علیه داعش و تفکر گمراه کننده اش فقط وظیفه طرفهای امنیتی نیست، بلکه تمام افراد جامعه باید به جنگ آن برخیزند و تنبلی و کاهلی خود را خواه شهروند یا مقیم و یا عالم و فعال رسانه ای باشیم، کنار بگذاریم و باید در کمک به طرفهای ذیربط به منظور ریشه کن کردن این گروه خبیث که تمام افرادی را که به آن ایمان ندارند، هدف قرار می دهد، سهیم شویم.

الثقیل از خانواده های سعودی خواست که در برابر تفکرات رشد یافته در عربستان سعودی که روز به روز درحال گسترش است، خانواده ها از فرزندانشان مراقبت کنند و آنها را از تاثیر پذیرفتن از افکار انحرافی و افراطی درامان نگاه دارند.

درشرایطی که طی سالهای گذشته از عربستان سعودی به عنوان یکی از حامیان جدی داعش و سایر گروههای تروریستی درمنطقه یاد شده و مقام های ریاض هجوم گسترده جوانان این کشور برای عضویت در این گروهها در سوریه و عراق را نادیده گرفته و گاه به آنها کمک کرده اند، این نویسنده سعودی مدعی می شود که جنگ داعش علیه تمام افراد عربستانی شکل گرفته است.

وی نوشت : جنگ داعش علیه عربستان فقط برضد نیروهای امنیتی و نهادهای این کشور نیست بلکه تمام افراد این سرزمین مقدس را هدف قرار می دهد؛ از این رو نباید در جنگ با این گروه تروریستی برای دفاع از میهن و خویشتن و فرزندان خود، سستی و کاهلی از خود نشان دهیم.

یادآور می شود دیروز (جمعه) دو برادر دو قلوی 20 ساله عربستانی به نامهای خالد و صالح فرزندان ابراهیم بن علی العرینی ، دریک اقدام تروریستی تحت تاثیر افکار وهابی و داعشی که به راحتی در مدارس دینی عربستان سعودی تبلیغ و آموزش داده می شود ، سر مادر 67 ساله خود را بریدند و پدر 73 ساله و برادر 18 ساله خود را در منطقه الحمراء در شهر ریاض پایتخت عربستان مجروح کردند.

این دو هنگام فرار و پس از مجروح کردن یک راننده فیلیپینی ، توسط پلیس بازداشت شدند.

210-9

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها