نماینده مجلس عربستان: این "شیوخ" را از مساجد بیرون کنید!

نماینده مجلس عربستان: این
يکشنبه 6 تير 1395 - 23:08

نماینده مجلس عربستان تاکید کرد؛ وقتی اجازه می دهیم در مساجد و حتی حرمین شریف برای به اصطلاح "مجاهدین" دعا کنند، اما مشخص نمی‌شود که منظور از مجاهدین کیست؛ پس تعجبی ندارد که نوجوانان کم سن و سال برای "جهاد موهوم" آماده باشند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه "العالم"، یکی از نمایندگان مجلس شورای عربستان سعودی به شیوخ و وعاظ سعودی که در تریبون ها و مساجد مردم را به حمایت از "جهاد" واهی تشویق کرده و با سخن درباره حمایت از تروریست ها آنان را شست و شوی مغزی می دهند، حمله کرد و پاکسازی مساجد و دانشگاه ها از این گونه اشخاص "فتنه آفرین" را خواستار شد.

آشکار شدن تاثیر مستقیم افکار تروریستی ابن تیمیه (شیخ الاسلام وهابی‌ها) در جنایت علیه بشریت و اقدام دوقلوهای سعودی در کشتن مادرشان تحت تاثیر فتواهای این شیخ سعودی، موجی از واکنش ها را در میان شخصیت ها و شهروندان سعودی برانگیخته است.

در این میان، "عیسی الغیث" نماینده مجلس شورای عربستان سعودی، در صفحه خود در "تویتر" درباره خبر جنایت یک دو قلوی سعودی در زمینه قتل والدین خود نوشت: تربیت ما در خانه، آموزش ما در مدرسه ، وعظ ما در مسجد و سخنرانی مان در رسانه ها به نوعی القایی بوده و گفت و گو را نمی پذیرد، لذا نسلی از ما پدیدار شده که به سادگی می توان فکرش را دزدید.  

وی افزود: وقتی می شنویم و اجازه می دهیم در مساجد و حتی حرمین شریف برای به اصطلاح "مجاهدین" دعا کنند، اما مشخص نمی شود که منظور از مجاهدین کیست؛ پس تعجبی ندارد که نوجوانان کم سن و سال برای بسیج جهادی واهی آماده باشند.

این دو قلوهای جنایتکار گفته اند که مادرشان از تمایل آنان به سفر به سوریه برای پیوستن به گروه تروریستی "داعش" آگاه شده و کوشیده بود که مانع رفتن آنان شود.

الغیث ادامه داد: هر تروریستی که بازداشت می شود، باید بفهمیم چه کسی مغزش را شست و شو داده و از مردم بخواهیم هوشیار و محتاط باشند و باید تدابیر لازم در این باره اتخاذ شود.

اندیشه داعشی وهابی هر شخصی را که به این جریان نپیوندد، تکفیر می نماید و افراد را به قتل معارضین توصیه می کند، حتی اگر پدر یا فرزندش باشد، البته این اولین حادثه از این نوع در عربستان سعودی نیست.

چند روز قبل یک داعشی سعودی پدرش را در استان "خمیس مشیط" واقع در جنوب عربستان به قتل رساند. همچنین به گفته پلیس آل سعود، جوان دیگری دایی خود را در انفجار خودرو از راه دور در یک پست بازرسی سیار در "ریاض" به قتل رساند که در آن حادثه یک نیروی امنیتی هم مجروح شد.    

206 ـ 211

پربیننده ترین خبرها