12گروگان داعش در بنگلادش زنده ماندند +فیلم

شنبه 12 تير 1395 - 09:45

حدود ۸۰۰ کماندوی ارتش و مامور پلیس بنگلادش با حمله به رستورانی که داعش در آن اقدام به گروگان گیری کرده بود، به این قائله پایان دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، اگر چه با حمله نیروهای بنگلاشی ماجرای گروگان گیری داعش در رستوران هُلی شهر داکا پایان یافته اما هنوز از سرنوشت همه گروگان‌ها خبر کاملی منتشر نشده است اما گفته می شود که ۱۲ گروگان زنده مانده‌اند.

دولت بنگلادش نیز اعلام کرد که ۲۰ گروگان این رستوران در داکا توسط مهاجمان مسلح کشته شده‌اند. ارتش بنگلادش هم خاطرنشان کرد که جسد ۲۰ نفر در رستوران هُلی پیدا شده است.

مقام‌های بنگلادشی ساعتی پیش اعلام کردند صدها نیروی ویژه پلیس به رستوران هُلی در مرکز شهر داکا، یورش بردند.

این رستوران از شامگاه جمعه (یازدهم تیر،اول ژوئیه) از سوی افراد مسلح داعش مورد حمله قرار گرفت.

از سرنوشت برخی از گروگان‌ها که گفته شده ایتالیایی و چند ژاپنی هستند، گزارشی رسمی منتشر نشده است.

شاهدان عینی در محله گلشن داکا می‌گویند بعد از حمله کماندوهای ویژه پلیس، صدای شدید رد و بدل شدن آتش شنیده‌اند و پس از حدود ۱۰ دقیقه تیراندازی‌ها متوقف شده است.

هنگام هجوم به گروگان گیران خیابان‌های اطراف رستوران هُلی، مملو از زره پوش‌ها و نفربرهای ارتش بود.

در همین حال خبرگزاری رویترز گزارش کرد که حدود ۸۰۰ کماندوی ارتش و مامور پلیس در این عملیات مشارکت داشتند.

یک سخنگوی دولت بنگلادش تایید کرده بود که در تبادل آتش میان مهاجمان و ماموران، دو مامور پلیس کشته شده و دست کم ۳۰ نفر دیگر هم زخمی شده‌اند.

پیش از حمله ارتش، سایت "اعماق" نزدیک به گروه تروریستی داعش اعلام کرده بود که عناصر این گروه در حمله به رستورانی که "پاتوق بسیاری از خارجی‌ها" بوده حدود ۲۰ نفر "از شهروندان ممالک مختلف" را کشته‌اند.

211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها