کمیته‌های جنبش مردمی در شبه جزیره عربستان:

تروریسم سعودی در پس پردۀ انفجارهای مدینه و قطیف

تروریسم سعودی در پس پردۀ انفجارهای مدینه و قطیف
سه شنبه 15 تير 1395 - 17:34

کمیته‌های جنبش مردمی در شبه جزیره عربستان در بیانیه‌ای تروریسم مرتبط با نظام آل سعود را عامل انفجارهای مدینه و قطیف دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم در این بیانیه آمده است:
درحالیکه اکثر کشورها در حال آسیب دیدن از داعش هستند، این گروه تروریستی هر ازگاهی به منشأ خود یعنی نظام -حامی تروریسم- آل سعود باز می‌گردد.
همه کسانی که ترسیده‌اند و یا ترکش‌های اقدامات جنایتکارانه داعش به آنان اصابت کرده است، به صراحت اعلام نمی‌کنند که منشأ این گروه تروریستی کجا است، آن هم فقط به دلیل منافعی که با نظام آل سعود دارند.
همه حق دارند به بیانیه نظام آل‌سعود که برای محکوم کردن این دو انفجار -در مسجد شریف نبوی و مسجد شیعیان در قطیف- صادر شده است، شک کنند.
همه می‌دانند که تفکر داعش که در عقل انتحاری‌ها ریشه دوانده است، کاملا یک تفکر وهابی است، و جنایتهای عناصر گروه تروریستی داعش، درنتیجه این تفکر گمراهی است که در کتابهای وهابیت و حتی کتابهای مدارس سعودی ریشه دارد.
جمله‌های تحریک آمیز در کتابهای درسی که مردم را به خشونت و قتل پیروان دیگر ادیان و طوایف تشویق می‌کند، بهترین دلیل و نشانه برای این موضوع است، و مغز عناصر داعش سرشار از این تفکرات ویرانگر است؛ به عنوان مثال در کتاب "التوحید/باللغه العربیه/درس الشریعه الاسلامیه/ 82/کتاب التوحید/علوم اجتماعیه/65) این جمله نوشته شده است: "مسلمانان اهل تسنن باید از کسانی که مدعی عصمت اهل بیت پیامبر هستند دوری کند، این امر شامل همه مسلمانان شیعه است که عصمت پیامبر و اهل بیت را از اصول اصلی دین خود می دانند."
همچنن بر کسی پوشیده نیست که اظهارات و فتواهای وهابیت باعث تشویق جنایتکاران داعش به انجام این حملات تروریستی در کل دنیا به ویژه علیه شیعیان می شود؛ علمای وهابیت که از سوی حاکمیت در عربستان حمایت می شوند، مغز جوانان را با تفکر نفرت و خشونت پُر می‌کنند.
نظام سعودی قبلا با تشکیل کمیته‌های مردمی حمایت از مساجد در قطیف مخالفت کرده است، به این بهانه که آنان می‌خواهند وظیفه دولت در ایجاد امنیت را به دست بگیرند؛ این بهانه‌ای واهی است؛ زیرا دولت هیچ کاری را برای حمایت از مساجد شعیان در مقابل حملات تروریستها انجام نداده است. نظام سعودی همچنین شماری از اعضای این کمیته‌ها را بازداشت کرده است و این افراد همچنان در بازداشت هستند.
سیاست نظام سعودی در شبه جزیره عربستان مبتنی بر اعمال تبعیض علیه طوایف دینی دیگر است که تحت پرچم وهابیت نیستند. کتابهای درسی عربستان نیز هنوز سرشار از عبارتها و مطالب خشونت آمیز علیه دیگران است و رژیم سعودی هنوز به دانش آموزان مدارس می‌آموزد که دلایلی برای توجیه قتل دیگران به دلیل دین و عقایدشان وجود دارد. و این امر باعث می‌شود که دانش آموزان در انتظار این باشند که چه زمان و کجا قتل مخالفان تفکر وهابیت پذیرفتنی است.
ما در کمیته‌های جنبش مردمی در شبه جزیره عربی به خوبی می‌دانیم که تفکر ویرانگر داعش اگر از پشتیبانی فکری و معنوی علمایی -که از مؤسسات وهابی سعودی فارغ التحصیل شده اند- برخوردار نبود؛ نمی‌توانست همچنان ادامه یابد. بنابراین عجیب نیست اگر بگوییم نظام سعودی مسؤول همه اتفاقاتی است که در سرزمین ما و دیگر کشورهای اسلامی روی می‌دهد، زیرا این نظام عامل ایجاد و حامی مالی و فکری عناصر این گروه خون‌ریز است؛ بنابراین مسؤولان نظام سعود و بوقهای تبلیغاتی ان باید از دروغ پردازی و ادعاهای پوچ دست بکشند.. آنان مدعی هستند که تروریسم دین ندارد، این دروغی است که از مؤسسه رسانه‌ای سعودی منتشر شده؛ این درحالی است که تروریسم دارای یک دین ادعایی و تفکر و عقیده است، و می داند که باید به چه کسانی حمله کند.
ما همچنین خواستار آزادی جوانانی هستیم که به دلیل حمایت داوطلبانه از مساجد در برابر حملات تروریستها بازداشت شدند.
کمیته‌های جنبش مردمی
عضو جریان جنبش شبه جزیره عربی  
سه شنبه 29 رمضان

پربیننده ترین خبرها