اتحادیه آفریقا، رژیم صهیونیستی را اشغالگر می‌داند

اتحادیه آفریقا، رژیم صهیونیستی را اشغالگر می‌داند
جمعه 18 تير 1395 - 20:46

نماینده کشور سودان در اتحادیه آفریقا تاکید کرد که این اتحادیه استقبال از "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حاشیه سفرش به "آدیس آبابا" پایتخت اتیوپی را نپذیرفته است.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، "عثمان نافع" این مطلب را در گفت و گو با خبرگزاری آناتولی ترکیه بیان کرد و افزود: مخالفت مسئولان اتحادیه آفریقا، به خاطر اصول ذکرشده در منشور اتحادیه است که اسراییل را رژیم نژادپرست و اشغالگر می دانند، لذا هر گونه تلاش برای استقبال از مسئولین اسراییلی به ویژه نخست وزیر آن، نقض منشور و اساسنامۀ اتحادیه آفریقا است.
نافع گفت که رژیم صهیونیستی به طور رسمی برای چنین دیداری درخواست داده و این یک تصمیم پیشدستانه بوده است.
یک منبع آگاه در اتحادیه آفریقا هم گفت: "بیلانش زفادیا" سفیر تل آویو در اتیوپی از یک ماه قبل این درخواست را مطرح کرده بود، اما "اوفر جنتلمن" سخنگوی نتانیاهو در گفت و گو با خبرگزاری آناتولی گفت که این خبر نادرست است.
نتانیاهو در سفر آفریقایی خود که دوشنبه از "اوگاندا" آغاز شد و امروز در آدیس آبابا پایان یافت، ابراز امیدواری کرد که رژیم صهیونیستی بتواند به عنوان ناظر در اتحادیه آفریقا پذیرفته شود.  
در همین حال، سفیر سودان چنین امری را بعید دانست و گفت: اتحادیه آفریقا با ادامه اشغال سرزمین های فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی، سرکوب و بازداشت مردم و احداث دیوار حائل علیه مردم بی دفاع فلسطین مخالف است.
وی افزود: اتحادیه آفریقا در تمامی نشست های سران خود، عقب نشینی  رژیم صهیونیستی از اراضی اشغالی 1967 فلسطین را خواستار می شود و همچنان از مساله فلسطین حمایت می کند. 
نافع همچنین سفر نتانیاهو به کشورهای شرق آفریقا شامل اوگاندا، کنیا، روآندا و اتیوپی آن را کم اهمیت توصیف کرد و آن را یک مانور سیاسی دانست.
"نصری ابو جیش" سفیر فلسطین در اتیوپی هم در گفت و گو با خبرگزاری آناتولی ضمن تمجید از همراهی اتحادیه آفریقا با مساله فلسطین گفت، این اتحادیه همواره در زمینه حمایت از تشکیل کشور فلسطین و محکوم کردن شهرک سازی اسراییلی در سرزمین های فلسطینی، دارای مواضعی ثابت است.
206
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها