کمیته حقیقت یاب سازمان ملل:

داعش به نسل کشی ایزدی ها ادامه می دهد

داعش به نسل کشی ایزدی ها ادامه می دهد
پنج‌شنبه 14 مرداد 1395 - 10:44

کمیته حقیقت یاب سازمان ملل در سوریه اعلام کرد که گروه تروریستی داعش همچنان به جنایات وحشیانه خود از جمله کشتار گروهی اقلیت ایزدی در عراق ادامه می دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، کمیته حقیقت یاب سازمان ملل با صدور بیانیه ای در ژنو به مناسبت دومین سالگرد حمله وحشیانه گروه تروریستی داعش به ایزدی ها در منطقه سنجار در شمال عراق گفت: بیش از 3200 زن و کودک اقلیت ایزدی همچنان در اسارت داعش هستند و در معرض "بدترین خشونت های غیر قابل تصور" قرار دارند.

این کمیته در بیانیه خود تصریح کرد: اکثر ایزدی های اسیر، در خاک سوریه نگه داری می شوند و در آنجا تروریست های داعش از دختران خردسال و نوجوانان به عنوان برده استفاده می کنند و پسربچه های ایزدی را هم مجبور می کنند که در کنارشان بجنگند. علاوه بر این، هزاران مرد جوان و نوجوان ایزدی همچنان در جرگه گمشدگان هستند.

به نوشته سایت روسیا الیوم، کمیته حقیقت یاب سازمان ملل با انتشار گزارشی در 16 ژوئن گذشته (27 خردادماه) نیز اعلام کرده بود: اقلیت ایزدی در معرض انواع جنایات گروه تروریستی داعش اعم از جنایات جنگی، نسل کشی و جنایت علیه بشریت قرار گرفته است.

این کمیته بار دیگر با تکرار توصیه های خود، جامعه جهانی را به حمایت از اقلیت ایزدی فراخواند.

کمیته حقیقت یاب سازمان ملل به معاهده جلوگیری از وقوع جنایت کشتار جمعی و مجازات عاملان آن اشاره و تاکید کرد که ضرورت بررسی جنایات "داعش" علیه ایزدی ها، در نهادهای قضایی را در کانون توجهات خود قرار داده است. 
208-6

پربیننده ترین خبرها