داعش 1400 کودک انتحاری ایزدی دارد

داعش 1400 کودک انتحاری ایزدی دارد
چهارشنبه 13 مرداد 1395 - 14:33

مسؤول دفتر ربوده شدگان ایزدی در عراق اعلام کرد که داعش بیش از 1400 کودک ایزدی را ربوده و در حال آموزش عملیات انتحاری به آنها است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از السومریه، "حسين قائيدی" روز چهارشنبه در کنفرانس مطبوعاتی در دهوک گفت: طی 2 سال گذشته 2 هزار و 640 زن و مرد ایزدی ربوده شده، از چنگ داعش آزاد شده‌اند.
وی در این کنفرانس مطبوعاتی که به مناسبت دومین سالروز حملۀ داعش به سنجار برگزار شد، اظهار داشت: عملیات نجات ایزدی های ر‌بوده شده از دست داعش، با کمک مسؤولان منطقه کردستان عراق و بعضی افراد خیر انجام شده است.
قائیدی تأکید کرد که 3هزار و 770 زن و مرد ایزدی هنوز در چنگ داعش هستند، و تا کنون 33 گور جمعی کشته شدگان ایزدی یافته شده است.
قائیدی فاش کرد که داعش در اردوگاه‌های خود در حال آموزش عملیات تروریستی و انتحاری به بیش از 1400 کودک ربوده شدۀ ایزدی است، و قصد دارد از آنها در عملیات تروریستی استفاده کند.
وی خاطرنشان کرد کرد که بیش از 400 هزار ایزدی از مناطق سنجار و بعشیقه آواره شده‌اند و با مشکلات بسیار بدی در اردوگاه‌ها مواجهند، و برخی از آنان به بیماری‌های جسمی و روانی مبتلا شده‌اند.
داعش در 3 آگوست 2014 به سنجار حمله کرد، و به جنایت‌های بسیاری در این منطقه دست زد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها