مذاکره کنندگان یمنی کویت را بی نتیجه ترک می کنند

مذاکره کنندگان یمنی کویت را بی نتیجه ترک می کنند
شنبه 16 مرداد 1395 - 19:43

العالم - فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن از پایان رایزنی میان طرف های مذاکره کننده این کشور در کویت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، " اسماعيل ولد الشيخ احمد" امروز(شنبه) در نشست خبری در کویت گفت که مذاکرات میان طرف های یمنی بعد از سه ماه بدون نتیجه پایان یافت و قرار است که این مذاکرات، یک ماه بعد درمکانی دیگر از سرگرفته شود.

ولد الشيخ احمد افزود : مذاکرات فعلی در کویت به مدت یک ماه متوقف می شود تا رایزنی های بیشتر وعمیق تر میان طرف های یمنی انجام شود.

فرستاده سازمان ملل به یمن از طرف های درگیر یمنی خواست که به منظور دستیابی به توافق فراگیر و جدی برای پایان دادن به بحران یمن، به میزان بیشتر از خواسته های خود کوتاه بیایند.

ولد الشيخ احمد، هیات های شرکت کننده در مذاکرات کویت و مسئولان این هیات ها را عامل تاخیر در دستیابی به توافق صلح در یمن دانست و گفت نبود اعتماد میان طرف ها، بزرگ ترین مشکلی بود که سازمان ملل درجریان این رایزنی ها با آن روبروشد.

وی با بیان اینکه ضمانت هایی از طرف های درگیر در یمن برای بازگشت به پای میز مذاکره گرفته شده است، افزود " دراین هفته، دیداری با هیات های رایزنی برگزار خواهد شد".

هیات ریاض به علت پافشاری بر تضمین آینده عبدربه منصور هادی که دوره ریاست وی به اتمام رسیده است و ابقای وی در قدرت، و نیز به علت مخالفت با تشکیل دولت وحدت ملی، نشست های قبلی را که از سه ماه پیش شروع شده بود به شکست کشانده بود.

این درحالیست که هیات ملی یمن، راه حل های فراگیر و جامعی را که همه قضایا را دربردارد، برای حل بحران یمن ارائه کرده است.

215-9

پربیننده ترین خبرها