ویدیو: تصاویر اختصاصی العالم از خط مقدم نبرد در حلب

يکشنبه 17 مرداد 1395 - 17:11

حمدانیه – حلب (العالم) – خبرنگار العالم ضمن تکذیب ادعای تروریست ها دربارۀ سیطره بر منطقۀ الحمدانیه و قطع راه منتهی به حلب، تأکید کرد که تروریست ها با این اقدام به دنبال جنگ روانی و ایجاد ترس و هراس در شهروندان هستند.

حسین مرتضی، مدیر دفتر شبکۀ العالم در سوریه، دقایقی قبل در بخش خبری نیمروزی این شبکه گفت: «ما هم اکنون در انتهای منطقۀ الحمدانیه و اطراف منطقۀ الراموسه قرار داریم که بعد از درگیری های شدید طی ساعت های گذشته، در حال حاضر به عنوان خط تماس با تروریست ها به شمار می آید. در این درگیری ها گروه های تروریستی تلاش کردند راهی به عمق شهر حلب، جایی که تروریست ها در منطقۀ قدیمی حلب محاصره شده اند، باز کنند».
وی افزود: «گروه های تروریستی در حال حاضر در منطقۀ الراموسه هستند، البته این منطقه یک منطقۀ مشترک میان دو طرف برای عملیات نظامی است و ارتش سوریه در حال تثبیت مواضعش در مناطق نزدیک به حومه است».
خبرنگار العالم در سوریه گزارش داد که هدف تروریست ها از درگیری های جدید، اینست که به منطقۀ الکلیات و سپس میدان الراموسه برسند تا  بتوانند راه های ارتباطی خود را باز کنند.
وی خاطرنشان کرد، گذرگاهی که گروه های تروریستی ادعا می کنند آن را گشوده اند، یک گذرگاه نظامی است که زیر آتش ارتش سوریه قرار دارد و امکان ندارد که بتوانند از آن عبور و یا طبق ادعای خود به داخل حلب لشکر کشی کنند.

تلاش تروریست ها برای خارج کردن افسران غربی از محاصره
حسین مرتضی در ادامه به اطلاعات ویژه ای اشاره کرد که کمی قبل به آن دست یافته و نشان می دهد که گروه های تروریستی تلاش می کنند تعدادی از افسران غیرسوری را که احتمالا ترک یا غربی هستند و در داخل منطقۀ قدیمی حلب محاصره شده اند، از این منطقه خارج کنند. تروریست ها برای باز کردن یک گذرگاه و خارج کردن این افسران، حملات سنگنی انجام داده اند.

کشته شدن صدها تروریست
خبرنگار العالم افزود: «ارتش تمام ساختمان ها را در دانشکدۀ توپخانه تخریب کرده تا گروه های تروریستی نتوانند حرکت کنند. گزارش ها حاکی از آن است که صدها تروریست طی چند ساعت قبل کشته شده اند و درگیری ها هنوز ادامه دارد».
خبرنگار العالم دربارۀ ادعای تروریست ها مبنی بر قطع راه ارتباطی حلب نیز گفت که راه های منتهی به حلب متعدد است و ارتش سوریه امنیت تعدادی از آن ها را برقرار کرده تا انتقال مواد غذایی و کمک های بشردوستانه و پزشکی به داخل حلب از طریق آن ها ادامه داشته باشد. او تأکید کرد که تروریست ها با طرح ادعای ورود به منطقۀ الحمدانیه، جنگ روانی به راه انداخته اند.
خبرنگار العالم افزود: « تمام کاری که گروه های تروریست انجام می دهند فقط بمباران منطقه است. مناطق شهری، از جمله یک مسجد، هدف حملۀ آنها قرار گرفته تا به این وسیله روحیۀ مردم را تضعیف کنند».
 202-211-220

پربیننده ترین خبرها