آخرین خبرها از حلب؛ در راموسه چه می‌گذرد

آخرین خبرها از حلب؛ در راموسه چه می‌گذرد
دوشنبه 18 مرداد 1395 - 11:34

نیروهای ارتش سوریه تنها گذرگاه تروریست‌ها در حلب را به شدت زیر آتش دارند، و تلاش‌های گروه‌های مسلح برای شکستن محاصرۀ عناصر خود در مناطق شرقی را ناکام گذاشته‌اند.

خبرنگار شبکه العالم از حلب گزارش داد، عناصر مسلح توانسته‌اند به مناطق تحت محاصره در شرق حلب –که عناصر مسلح در آنجا تحت محاصره قرار دارند- نفوذ و گذرگاهی نظامی ایجاد کنند؛ ولی این امر به معنای شکست محاصره نیست و تروریست‌ها همچنان در مناطق شرقی تحت محاصره قرار دارند. 
موضوع قابل توجه این است که گذرگاه ایجاد شده امن نیست، و نیروهای ارتش اکنون در تلاشند با زیر آتش گرفتن گذرگاه آن را کاملا مسدود کند؛ و عناصر مسلح به دلیل ناتوانی نخواهند توانست از این گذرگاه استفاده کنند.
ارتش سوریه با انواع سلاح و مهمات، گذرگاه عناصر مسلح را زیر آتش گرفته است، به صورتیکه امکان استفاده از آن برای عناصر مسلح بسیار دشوار شده است؛ ارتش با اعلام منطقه مذکور به عنوان منطقه نظامی، هر هدف متحرکی را زیر آتش می‌گیرد.
عناصر مسلح، بعد از ظهر دیروز (یکشنبه) عملیات خود را برای شکست محاصره آغاز کردند اما این عملیات با تلفات و خسارتهای سنگینی همراه شده است، به صورتیکه به دلیل گستردگی تلفات، گذرگاه مذکور اکنون به "گذرگاه خون" معروف شده است. گفته می شود که در این درگیری ها بیش از 500 تن از عناصر مسلح کشته و هزاران نفر از آنان مجروح شده‌اند.
در مقابل نیروهای ارتش سوریه در مناطق تحت سیطره خود در حلب، اوضاع را کاملا تحت کنترل دارد، زیرا راه ها و جاده‌های این مناطق کاملا تحت اشراف نیروهای سوری و همپیمانان آنان است.
دانشکده‌ها نظامی و منطقه‌ای که گروه های مسلح پس از خروج نیروهای ارتش سوریه تحت کنترل گرفتند، زیر آتش سنگین حملات هوایی ارتش سوریه و روسیه قرار دارد و عناصر مسلح تا کنون تلفات و خسارتهای سنگینی را متحمل شده‌اند.
نیروهای ارتش سوریه با موضع‌گیری مجدد در همه محورهای جنوب غربی حلب، در حال گلوله باران مواضع تروریست‌ها هستند.
مسأله قابل توجه این است که گروه های مسلح، توانایی تحت کنترل گرفتن جاده "راموسه" را ندارند، زیرا ارتش سوریه این جاده را کاملا زیر آتش گرفته است به همین دلیل تلاش گروه های مسلح برای گشودن گذرگاهی از این مسیر، جهت شکستن محاصرۀ عناصر خود در مناطق شرقی ناکام مانده است.
دراین حال باید توجه داشت که گروه تروریستی جبهه النصره (شاخه القاعده در سوریه) پس از اقدام اخیر در تغییر نام خود به "جبهه فتح الشام" (جفا) اقدامات تروریستی خود را گسترش داده است.
گروه‌های تروریستی و تکفیری که اکنون تنها هدف آنان حفظ موقعیت و آخرین پایگاه‌های خود در حلب است، برخلاف ادعاهایشان درحال گلوله‌باران مناطق مسکونی در حلب هستند.
مردم شهر حلب که با آغاز عملیات ارتش سوریه و هم‌پیمانانش، بیش از گذشته به رهایی از چنگ گروه‌های تروریستی و جنایتکار امیدوار شده‌اند، اکنون برای نابودی این گروه‌های تروریستی و بازگشت امنیت و ثبات به کشورشان لحظه شماری می‌کنند.

پربیننده ترین خبرها