ادامه ناکامی تروریست ها در حلب+فیلم

سه شنبه 19 مرداد 1395 - 20:19

حلب (العالم)- حسین مرتضی خبرنگار شبکه العالم در حلب خاطرنشان کرد : ارتش سوریه در حال پیشروی به سمت مواضع تروریست ها در منطقه چهارم و پنجم الراشدین است و عناصر مسلح تا کنون نتوانسته اند در حلقه محاصره محکمی که ارتش سوریه در اطراف شان ایجاد کرده، رخنه و شکاف ایجاد کنند.

حسین مرتضی خبرنگار العالم امروز سه شنبه در گزارشی تاکید کرد: شمار بسیاری از افراد مسلح در منطقه الکلیات به هلاکت رسیده اند که بیشترآنان اتباع خارجی هستند.
براساس این گزارش هم اکنون در چند محور جنگ شعله ور است. در برخی از این محورها ارتش سوریه در حال گلوله باران و جنگنده ها مشغول بمباران مواضع دشمن هستند و نیروهای پیاده نظام ارتش سوریه هم اکنون در برخی از جبهه های مشغول پیشروی است .
گروه های مسلح لحظاتی قبل از شروع گزارش العالم، حومه اسد را گلوله باران کردند و با چند موشک خانه های شهروندان را مورد هدف قرار داد که در نتیجه آن شماری از غیرنظامیان مجروح شدند و به خانه ها آسیب رسید و برخی از منازل نیز در آتش شعله ها سوختند.
خبرنگارالعالم ، به درگیری نیروهای سوریه با افراد مسلح در هنگام پخش مستقیم گزارش در منطقه چهارم الراشدین که منطقه امدادرسانی گروه های مسلح به شمار می آید، اشاره کرد وتوضیح داد: هم اکنون میان نیروهای ارتش و گروه های تکفیری در منطقه سوق الجبس درگیری جریان دارد و ارتش سوریه در حال پیشروی است و به دنبال درگیری های جریان یافته در ناحیه راهبردی تله الصنوبرات به پیروزی هایی دست یافته است.
صدای درگیری شنیده می شود و ارتش سوریه به منظور قطع خطوط امدادرسانی واقع در میان منطقه چهارم الراشدین و خان عسل و مدرسه الحکمه در مناطق یاد شده در حال پیشروی است.
گروه های مسلح ظرف چند روز گذشته با تهدید این منطقه اعلام کردند که از منطقه چهارم الراشدین به سمت الحمدانیه و دانشسرای اسد و شهرک اسد پیشروی خواهند کرد. اما این گروه هاهم اکنون در حال گلوله باران خانه های غیرنظامیان در مناطق یاد شده است.
بر اساس اطلاعات به دست آمده ارتش در مناطق مزبور برای تثبیت مواضع خود پیشروی کره است و فرصت را از افراد مسلح گرفته است که سعی دارند به این منطقه و محله های امن نفوذ کرده و غیرنظامیان را در آن مناطق مورد هدف قرار دهند.
جنگنده های ارتش ظرف چند ساعت گذشته تجمع افراد مسلح در رحبه خان طومان و همچنین تحرکات افراد مسلح در تله العیس در حومه جنوبی حلب مورد هدف قرار دادند.
شمار بسیاری از افراد مسلح به هلاکت رسیده اند و بسیاری از آنان سوری نیستند و در میان آنان فرماندهان بلندپایه عربستانی و چچنی و ترکمنستانی به چشم می خورند.

209-9 

پربیننده ترین خبرها