ادعای جدید عربستان درخصوص حج ایرانی‌ها

ادعای جدید عربستان درخصوص حج ایرانی‌ها
دوشنبه 25 مرداد 1395 - 14:02

منبعی در وزارت حج و عمره سعودی، مدعی شد که عربستان مانع صدور ویزای حج برای ایرانی‌های مقیم کشورهای اروپایی نمی‌شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه سعودی "الوطن" به نقل از این منبع، ادعا کرد که چند ایرانی مقیم خارج، توانسته‌اند با ثبت نام در شرکتهای گردشگری کشورهای اروپایی، امسال برای حضور در مراسم حج ویزا دریافت کنند.
این منبع مدعی شد که قرار است امسال 2 یا 3 دفتر در مکه مکرمه برای ارائه خدمات به حجاج ایرانی مقیم اروپا، آمریکا یا دیگر کشورهای دنیا، افتتاح شود، و علاوه بر این، در هر موسم حج حدود 10 تا 12 دفتر برای ارائه خدمات به حجاج ایرانی افتتاح خواهد شد.
ادعای عربستان درخصوص ارائه خدمات به حجاج ایرانی مقیم اروپا و آمریکا درحالی است که این کشور امسال با کارشکنی‌های بسیار، مانع سفر ایرانی‌ها به عربستان برای شرکت در فریضه حج شد.
"سعید اوحدی" رئیس سازمان حج و زیارت کشورمان پیشتر با اشاره به محروم شدن زائران ایرانی از مراسم حج امسال تأکید کرده بود: «سعودیها همیشه تأکید دارند که حج را از مسائل سیاسی جدا کنند، ولی چرا اینقدر سعی کردند که حج را متأثر از فضای سیاسی دو کشور قرار دهند».
اوحدی خاطرنشان کرد: سعودیها برای موانع ایجاد شده برای زائران ایرانی هیچ توجیهی ندارند.
اوحدی گفت: مسؤولان سعودی در طول مذاکرات نسبت به همه موارد پیشنهادی با عینک ذره بینی سیاسی نگاه می‌کردند، وقتی که صحبت از تأمین امنیت زائران شد، با جمله‌ای مواجه شدیم که خداوند امنیت زائران را حفظ می‌کند.

پربیننده ترین خبرها