تصاویر اختصاصی العالم از درگیری های شدید در جنوب حلب

سه شنبه 26 مرداد 1395 - 14:19

ارتش سوریه و همپیمانانش حملات سنگین گروه های تروریستی به کارگاه سیمان حلب را ناکام گذاشتند.

حلب (العالم) گروه های تروریستی مسلح با گشودن جبهه های جدید درگیری در صدد سرگرم کردن ارتش و غفلت از حمله اصلی به کارگاه سیمان در جنوب این شهر بودند، ولی ارتش سوریه، ضمن مقابله با این حملات، بیش از 35 تروریست مسلح از جمله برخی فرماندهان آنان را به هلاکت رساند. 

در همین راستا، ارتش سوریه با حملات تروریست های گروه موسوم به "جیش الفتح" در جبهه های مختلف که برجسته ترین آن محورهای الزهراء و الفامیلی هاوسدر غرب حلب است، مقابله کرد.
این دومحور شاهد دو حمله همزمان به منظور سرگرم و غافل کردن یگان های ارتش از دیگرمحورها بود. این حمله با یک خودروی بمب گذاری شده کنترل از راه دور انجام شد که ارتش سوریه پیش از اینکه به هدف برسد، آن را منهدم کرد. درگیری ارتش با افراد مسلح همچنان ادامه داد.
یکی از نیروهای ارتش سوریه در گفتگو با شبکه العالم گفت: "ما نیروهای دفاعی سوریه در برابر حملات خشونت آمیز گروه های تروریستی مسلح در محور الرسول الاعظم مقابله کردیم و توانستیم  خودروی "بی ام پی" کنترل از راه دور تروریست ها را که حامل مواد منفجره بود و به سوی نیروهای ما می آمد، منهدم کنیم. در نتیجۀ این اقدام ارتش، شماری از افراد مسلح کشته شدند و حمله آنان نیز کاملا ناکام ماند".

کارگاه سیمان در جنوب حلب، هدف اصلی افراد مسلح بود. آنان برای سیطره بر این کارگاه، حمله ی ناکام خود را که بیش از دوساعت دوام نیاورد، از منطقه الشیخ سعید آغاز کردند، اما نیروهای مدافع با سرعت وارد عمل شدند و با آتباری سنگین آنان را به عقب نشینی واداشتند.
گروه های مسلح  در این دو حمله تلفات زیادی متحمل شدند. این گروه ها اذعان کردند که بیش از 35 تن از عناصرشان، از جمله "سیف الله" مسئول ارشد تان کها و "احمد عمایا" از مسئول نظامی آنان که هر دو وابسته به گروه تروریستی "احرار الشام" بودند، به هلاکت رسیده اند.

"ربیع کله وندی" خبرنگار شبکه العالم در حلب گفت: "گروه های مسلح جبهه های درگیری زیادی را گشودند تا ارتش سوریه را سرگرم و آن را از حمله اصلی به  کارگاه سیمان در منطقه الراموسه غافل کنند، اما ارتش سوریه همه حملات آنان را ناکام گذاشت و کارگاه سیمان را به شکل کامل در کنترل خود نگاه داشت.

217-220
 

پربیننده ترین خبرها