فرصتی که عربستان به "اسرائیل" داد

فرصتی که عربستان به
سه شنبه 26 مرداد 1395 - 14:40

وزیر امور خارجه پیشین رژیم صهیونیستی، اقدام عربستان در تروریست خواندن حزب الله را فرصتی ارزشمند برای ائتلاف این رژیم با اعراب سازشکار دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سوریا الان، تزیپی لیونی دیروز (دوشنبه) در مصاحبه با شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: فرصت هایی پیش آمده است که باید از این فرصت ها استفاده کرد.
لیونی افزود: عربستان و دیگر کشورهای عربی میانه رو با حزب الله همچون دشمن رفتار می کنند، و هم اکنون راهی در برابر اسرائیل برای ائتلاف با این کشورها باز شده است.
لیونی که هم اکنون عضو پارلمان رژیم اسرائیل (کنست) است، اظهار داشت: "اسرائیل پیش از ائتلاف با کشورهای عرب میانه رو باید با فلسطینی ها به توافقاتی برسد، ولی این توافقات نباید امنیت اسرائیل را به خطر بیندازد."
لیونی خاطرنشان کرد: "حزب الله و نصرالله دشمنان اسرائیل هستند و موشک های بسیاری در اختیار دارند ولی حزب الله به همراه روسیه و متحدانش گرفتار بحران سوریه است و مقابله با اسرائیل را در صدر اولویت های خود قرار نداده است."
لیونی گفت: "چرا ما در اسرائیل هر گاه که نصرالله سخنرانی می کند ، خود را می بازیم و این همه جار و جنجال به راه می اندازیم، در حالی که فقط نهادهایی مانند بخش اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل (آمان) و دیگر سرویسهای تحلیلی و مطالعاتی باید به بررسی سخنان نصرالله بپردازند و نباید با سخنانش منفعلانه برخورد کرد."
لیونی افزود: "ما باید آماده باشیم و ارتش و جامعه اسرائیل را برای رویاروئی آتی آماده کنیم تا مسائلی که در جنگ دوم لبنان (تجاوز سال 2006)  اتفاق افتاد ، تکرار نشود."
لیونی خاطرنشان کرد: "اسرائیل به جای اینکه در میدان مقابله با حزب الله تنها باشد، باید از فرصت های بسیار ارزشمندی که پیش آمده است، استفاده کند . ما باید به آنچه که امروز سعودی ها و دیگران درباره حزب الله می گویند ، گوش بدهیم . آنها حزب الله را گروهی تروریستی خوانده اند و ما باید با آنها برای دور کردن خطر حزب الله و ایران از خود همکاری کنیم."

214

پربیننده ترین خبرها