سفیر عربستان مدعی شد: تلاش ایران برای ترور وی

سفیر عربستان مدعی شد: تلاش ایران برای ترور وی
يکشنبه 31 مرداد 1395 - 22:02

سفیر عربستان سعودی در بغداد ادعا کرد که "بازوهای ایران" در عراق تلاش کرده اند او را ترور کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم "ثامر السبهان" در گفت و گو با شبکۀ "اسکای نیوز" عربی در این باره مدعی شد که اسامی کسانی که در این نقشه دست داشتند را در اختیار دارد و «اقدامات تروریستی، سعودی ها را از فعالیت در عراق باز نخواهد داشت».
السبهان به گزارشی که توسط نشریۀ سعودی "الشرق الاوسط" منتشر شده اشاره کرد که به نقل از منابع عراقی آورده است: «شبه نظامیانی که قصد ترور سبهان را داشتند به طور مستقیم با ایران در ارتباطند و بارزترین آنها گردان های خراسان و گروهی هستند که با اوس الخفاجی دبیرکل نیروهای ابوالفضل العباس - از اجزاء اصلی حشد شعبی - همکاری می کنند».
الشرق الاوسط در گزارش مدعی شده است که «تلاش برای ترور السیهان صرفا به سد راه کاروان او در جادۀ منتهی به فرودگاه بین المللی بغداد با چند خودروی دو دیفرانسیل خلاصه می شود که پلاک جعلی وزارت کشور داشتند و بعد از شلیک گلوله های آرپی جی ضد زرهپوش، به منطقۀ سنی نشین الرضوانیه گریخته اند تا برای نیروهای امنیتی چنین وانمود کنند که این اقدام کار داعش است».
ثامر السبهان سفیر عربستان در عراق نقش مهمی در تشدید منازعات طایفه ای و مذهبی و نیز حمایت از تروریست ها داشته و به دلیل اظهارات و اقدامات مداخله جویانه در امور داخلی عراق، نمایندگان عراقی بارها خواستار اخراج او شده اند.
وی به دلیل حمایت از تروریسم، از سوی مردم عراق به «سفیر داعش» لقب گرفته است.

به نظر می رسد ادعای اخیر سفیر عربستان در عراق، گام دیگری از اقدامات او در راستای ایجاد تنش در عراق و تخریب چهرۀ جمهوری اسلامی ایران در این کشور باشد، به ویژه اینکه مسئولان و مردم عراقی بارها تأکید کرده اند که حمایت های ایران نقشی بی بدیل در شکست تروریسم در عراق داشته است.


202-211-220

پربیننده ترین خبرها