نظر رئیس جمهور چچن درباره همایش ضد وهابیت

نظر رئیس جمهور چچن درباره همایش ضد وهابیت
جمعه 12 شهريور 1395 - 22:26

رییس جمهور "چچن" گفت: "کنفرانس اهل سنت و جماعت" در چچن که باعث خشم "عربستان سعودی" شده، برای مقابله با خوارج زمان است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "رمضان قدیروف" افزود که مسلمانان از خوارج زمان رنج می برند. وی در گفت وگو با شبکه "سی بی سی" ادامه داد: مسلمانان جهان با فتنه خوارج به جان یکدیگر افتادند لذا باید از نسل جدید در برابر فتنه این خوارج حفاظت کرد.

قدیروف گفت: کنفرانس اهل سنت و جماعت هیچ ارتباطی با "ولادیمیر پوتین" رییس جمهور روسیه نداشته و ما خدمتگزار اسلام و مسلمین هستیم.

وی با اشاره به این که گروه تروریستی "داعش" بیشتر از 1500 چچنی را به قتل رسانده، خاطرنشان کرد: ما می خواهیم بر خوارج زمان فائق آییم.

بیانیۀ پایانی همایش اهل سنت و جماعت در گروزنی پایتخت جمهوری چچن که روز هشتم شهریور 95 منتشر شد، واکنش های خشمگینانه شماری از سعودی‌ها را در پی داشت، زیرا سلفی‌ها و وهابی‌ها و دیگر گروه‌های افراطی و تکفیری را در شمار اهل سنت به حساب نیاورد.

منحصر کردن اهل سنت و جماعت در سه گروه "صوفیه، ماتریدیه و اشعریه" و به شمار نیاوردن سلفی ها و سایر فرقه های افراطی در همایشی در چچن، خشم سعودی های وهابی را موجب شد.

این کنگره که با نظارت رمضان قدیروف رئیس جمهور چچن برگزار شد، اهل سنت و جماعت را از نظر اعتقادی منحصر به اشعری ها و ماتریدی ها و از نظر علم و اخلاق و تزکیه به اهل مذاهب اربعه در فقه و اهل تصوف منحصر دانست و مخالفان این گروه ها را خارج از دایرۀ اهل سنت و جماعت اعلام کرد.

بدین ترتیب، فرقه های ساختگی همچون وهابیت تکفیری که مبنای حاکمیت آل سعود و آل الشیخ بر سرزمین حرمین شریفین بر آن قرار دارد، از نظر حاضران در این همایش از جمله علمای بزرگ اهل سنت، جایی در میان مسلمانان ندارند.

شرکت کنندگان دراین کنگره در بیانیۀ پایانی خود خاطرنشان کردند که این کنگره نقطۀ تحول مهم و ضروری برای تصحیح انحراف بزرگ و خطرناکی است که بر اثر تلاش افراط گرایان برای سرقت این لقب و منحصر کردن آن به خودشان، وارد مفهوم اهل سنت و جماعت کرده اند.

برگزاری این کنفرانس، خشم سلفی‌های وهابی را برانگیخت به صورتی که آنها مدعی شدند این کنفرانس توطئه‌ای روسی علیه آنهاست؛ پیروان وهابیت هم برای تخریب کنفرانس مزبور بیش 100 هزار پیام و مطلب در شبکه‌های اجتماعی، علیه شرکت کنندگان در آن منتشر کردند.

206 ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها