سهل انگاری مسئولان سعودی، عامل فاجعه دردناک منا+ ویدیو

شنبه 13 شهريور 1395 - 22:10

با نزدیک شدن به اولین سالگرد فاجعه دردناک منا و شهادت صدها حجاج ایرانی، خانواده های شهدا طی تجمعی با شعار " نهضت متمدن اسلام " به پی گیری مسائل خانواده های شهدای فاجعه منا پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، " دروازه مرگ"، " فاجعه دردناک انسانی" و" سهل انگاری در مدیریت مناسک حج" همه عبارت هایی بود که مفاهیم میزبانی و مدیریت امور حج از سوی مسئولان سعودی را تغییر داد و نقطه سیاه دیگری را در پرونده کسانی که مدعی خدمت به خانه خدا هستند، ثبت کرد.

با گذشت یک سال از فاجعه دردناک منا، اشک ها گویای خانواده های شهدا، بیانگر حکایت هایی دردناک است که برای حجاج ایرانی روی داده است، عکس های شهدا در دستان فرزندان و خانواده های شهدا است، نشستی با عنوان معراج یعنی " نهضت متمدن اسلام " در تهران پایتخت ایران برگزار شد.

" محمد رضا حسينی" برادر حمیدرضا حسینی از شهدای فاجعه منا به خبرنگار شبکه العالم گفت:" آنچه در فاجعه منا روی داد، جنایتی سیاه در حق افراد بیگناه و زائران بیت الله حرام بود و همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند فاجعه منا نباید هرگز فراموش شود، به همین منظور، جمعیتی تحت عنوان " جمعیت خانواده های شهدای فاجعه منا " با هدف پی گیری امور و مسائل خانواده های این شهدا و مطالبه حقوق آن ها دراین فاجعه تشکیل دادیم".

" ناهيد ميرزاده" همسر سید حمید میرزاده یکی دیگر از شهدای فاجعه منا نیز گفت:" نمی توان از مسئولان سعودی انتظار داشت که به قوانین بین المللی و حقوق بشر احترام بگذارند، دولت سعودی ثابت کرد که به شیوه های بدوی و ناقص، به بسیاری از توافق نامه های حقوق بشر عمل می کند، ما خانواده های شهدای فاجعه منا به موازات تلاش های دولتی و بین المللی، جمعیتی را برای مطالبه حق و وحقوق همه شهدای مظلوم تشکیل دادیم".

فاجعه منا واکنش های منطقه ای و بین المللی را در مناطق مختلف جهان به دنبال داشت، و دراین حال، درخواست هایی درجهان اسلام برای قرار گرفتن مدیریت حج تحت نظارت کشورهای اسلامی مطرح شد.

" زهرا ركن آبادی" دختر شهید غضنفر رکن آبادی نیز به خبرنگار العالم گفت:" هنوز هم نتوانسته ام فقدان پدرم را قبول کنم، این حادثه درحالی برای پدرم روی داد که درلحظات پایانی عمرش از دیدنش محروم بودم، آرزو داشتم که در آن لحظات دشوار درکنار پدرم بودم".

درمراسم حج سال گذشته، هزاران نفر از جمله صدها زائر ایرانی درنتیجه سوء مدیریت مسئولان سعودی در برگزاری مراسم حج طی ازدحام جمعیت در حادثه منا و نیز بی تدبیری مسئولان ذیربط در تعامل با این فاجعه شهید شدند.

به گزارش "علی کاشانی " خبرنگار العالم در تهران، نام منا با خون و شهادت عجین شده است و آن خون های پاک و مطهر، در رگ های تاریخ و رگ های فرزندان شهدا جاودان خواهند ماند و زمان شاهد خواهد بود.

215-9

پربیننده ترین خبرها