ویدیو: واگذاری "امنیت حج" به "اسرائیلی‌ها"!

يکشنبه 14 شهريور 1395 - 21:23

واکنش های اعتراض آمیز جهان اسلام به اقدام حکومت عربستان در بستن قرارداد با یک شرکت اسرائیلی برای کنترل حجاج از طریق دستبندهای الکترونیکی همچنان ادامه دارد.

در حالی که منابع خبری اعلام کرده اند مسئولان سعودی تصمیم گرفته اند برای تأمین امیت حجاج در سال جاری از دستبندهایی هوشمند استفاده کنند که توسط شرکت "اسرائیلی" جی فور اس ساخته می شود، "شیخ عکرمه صبری"، خطیب مسجد الاقصی، در گفتگو با شبکۀ خبری العالم درباره نفوذ رژیم صهیونیستی به درون جامعه عربی و اسلامی از طریق این شرکت هشدار داد و خاطرنشان کرد که تأمین امنیت حجاج توسط یک شرکت اطلاعاتی و امنیتی "اسرائیلی" جایز نیست.
به نظر می رسد قرار دادن حرم امن الهی تحت اختیار یک شرکت امنیتی و اطلاعاتی "اسرائیلی"، گام بزرگ و مسیری است که آل سعود برای برقراری ارتباط با رژیم صهیونیستی در پیش گرفته است.
"جی فور اس" (G4S)، یک شرکت انگلیسی "اسرائیلی" است که به گفته پایگاه اینترنتی رادیو "اسرائیل"، قرار است تأمین امنیت حجاج بیت الله الحرام را به دست بگیرد. این پایگاه اینترنتی گفت که عربستان به منظور "تأمین امنیت حجاج" با استفاده از دستبندهای الکترونیکی در طول مراسم حج، با این شرکت قرارداد بسته است.
این دستبندها مجهز به سیستم "جی پی اس" هستند و می توانند موقعیت حجاج را به اطلاع دستگاه های اطلاعاتی که روابط استراتژیک با عربستان دارند برسانند. مقامات سعودی این اظهارات رادیو "اسرائیل" را تکذیب کرده اند.
ریاض در اوایل ژوییه گذشته با صدور بیانیه ای اعلام کرد که حجاج بیت الله الحرام، امسال دستبند امنیتی الکترونیکی ضد آب به دست خواهند داشت. این دستبندها مجهز به سیستم "جی پی اس" خواهند بود و تمام اطلاعات شخصی و پزشکی حجاج در آن ذخیره خواهد بود. ریاض مدعی است که این دستبند را به منظور جلوگیری از تکرار حادثه سال گذشته در منی مورد استفاده قرار می دهد، در حالی که در حقیقت این اقدام همانطور که شیخ عکرمه صبری هشدار داده و بر تحریم آن تأکید کرده است، صرفا روزنه ای برای نفوذ دستگاه اطلاعات و امنیت رژیم صهیونیستی به درون جهان عرب و اسلام است. 
شایان ذکر است که شرکت "جی فور اس"، مسئول تأمین امنیت زندان های رژیم "اسرائیل" بوده و این رژیم را به انواع ابزارهای شکنجه مجهز کرده است کما اینکه در سرکوب گسترده اسرای فلسطینی هم نقش فعالی داشته است.
روزنامه "اسرائیلی" گلوبس با رویکرد اقتصادی می نویسد این شرکت در چند کشور عربی سرگرم ارائه خدمات امنیتی است کما اینکه حضور و فعالیتش در سطح منطقه بیش از 10 درصد افزایش یافته است. این شرکت در فرودگاه بین المللی دبی هم فعالیت می کند و در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس شعبه دارد.

208-211-220

پربیننده ترین خبرها