"اسرائیل" به بلندی های جولان در سوریه حمله کرد

پنج‌شنبه 18 شهريور 1395 - 10:11

العالم- جنگنده های رژیم اشغالگر قدس برای دومین بار در کمتر از یک هفته مواضع ارتش سوریه در بلندی‌های جولان را بمباران کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بولتن نیوز، ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد این حمله در نخستین ساعات امروز(پنجشنبه) اندکی پس از آن روی داد که یک «گلولۀ خمپاره» به منطقه‌ای در بلندی‌های جولان، که تحت اشغال تل آویو قرار دارد، اصابت کرد.

صهیونیست ها مدعی شده اند که  در این حمله، خمپاره‌اندازهای ارتش سوریه هدف قرار گرفت.

تل آویو یکشنبه (14 شهریور) در بیانیه‌ای مدعی شد در پی «حملۀ خمپاره‌ای» به یک منطقۀ غیرمسکونی، در حمله‌ای هوایی، «توپخانۀ» ارتش سوریه را در بلندی‌های جولان هدف قرار داده است.

رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته تاکنون بارها بلندی‌های جولان را هدف قرارداده است.

جنگنده‌های اسرائیلی 22 اوت (اول شهریور) در حمله‌ای هوایی بلندی‌های جولان را هدف قرار دادند و مدعی شدند که این حمله به تلافی تیراندازی بی‌هدف گروه‌های مسلح سوری به اراضی اشغالی صورت گرفته‌ است.

دمشق بارها اعلام کرده است که اسرائیل و متحدان منطقه‌ای و غربی‌اش به گروه‌های پیکارجوی تکفیری که علیه دولت سوریه می‌جنگند، کمک می‌کنند. بعلاوه ارتش سوریه تاکنون بارها مقادیر زیادی از محموله‌های تسلیحاتی و تجهیزات نظامی پیشرفتۀ ساخت اسرائیل را از گروه‌های تروریستی در سوریه کشف کرده‌است.

رژیم اسرائیل در خلال جنگ شش روزۀ سال 1967 بلندی‌های جولان سوریه را اشغال و پس از مدتی آن را ضمیمۀ خود کرد؛ اقدامی که هرگز از سوی جامعه بین‌المللی به‌ رسمیت شناخته نشده‌است.

تل‌آویو همچنین در سال‌های اخیر ده‌ها شهرک مسکونی در بلندهای جولان اشغالی احداث و از این منطقه برای اجرای تعدادی از عملیات‌های نظامی خود علیه دولت سوریه استفاده کرده‌است.

سوریه از مارس 2011 صحنۀ ناآرامی‌های مرگبار است. براساس اعلام مرکز پژوهش‌های سیاسی سوریه، حدود 470 هزار نفر از مردم این کشور به صورت مستقیم و غیرمستقیم در جریان این ناآرامی‌ها کشته شده‌اند.​

پربیننده ترین خبرها