عربستان از آمریکا قسطی اسلحه می خرد!

عربستان از آمریکا قسطی اسلحه می خرد!
پنج‌شنبه 18 شهريور 1395 - 22:06

"مجتهد" افشاگر معروف عربستانی اخیرا گفت که "محمد بن سلمان" جانشین ولیعهد سعودی با پیشنهاد دولت آمریکا برای فروش سلاح به ارزش 115 میلیارد دلار موافقت کرد، اما تقسیط این قرارداد را خواستار شد.

به گزارش پایگاه شبکه العالم، دولت "باراک اوباما" رییس جمهور آمریکا پیشنهادی به ارزش 115 میلیارد دلار برای فروش سلاح و تجهیزات جنگی به عربستان ارائه داده که بزرگترین پیشنهاد دولت آمریکا طی ده ها سال ائتلاف دو کشور می باشد.
فروش تسلیحات از سوی واشنگتن به ریاض باعث انتقاد گروه های حقوقی و برخی از اعضای کنگره شده است که از افزایش تعداد قربانیان جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن آزرده اند. 
حملات مستمر و گستردۀ عربستان به یمن طی بیش از یک سال گذشته، باعث کشته هزاران نفر شده است.
دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد ماه گذشته گزارش داد که 3799 غیر نظامی یمنی کشته شدند که حملات هوایی ائتلاف سعودی مسئول 60 درصد این کشته ها بوده اند.  
جنجال درباره قربانیان حمله به یمن برخی اعضای کنگره را به فشار برای محدود سازی اعطای سلاح به عربستان سعودی وادار کرد.
وزارت جنگ آمریکا به خاطر این جنجال اعلام کرد که حمایت آمریکا از عربستان در این جنگ به معنی تام الاختیار بودن عربستان نیست. 

ائتلاف کنترل سلاح که خواستار محدودسازی شدید فروش سلاح است، ماه گذشته اعلام کرد که انگلستان، فرانسه و آمریکا معاهده تجارت سلاح مصوب سال 2014 را نقض کرده اند که بر اساس آن صدور سلاح متعارف که باعث نقض حقوق بشر یا جنایات جنگی می شود، ممنوع است.
دولت اوباما ماه گذشته با پیشنهاد قرارداد تسلیحاتی 115 میلیارد دلاری به آل سعود موافقت کرد.   
206

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها