نوری المالکی مطرح کرد:

قتل و کشتار بیشتر نتیجه مجازات نشدن سعودی ها

قتل و کشتار بیشتر نتیجه مجازات نشدن سعودی ها
شنبه 20 شهريور 1395 - 22:56

رییس ائتلاف دولت قانون عراق گفت: رها شدن نظام سعودی بدون مجازات بین المللی به معنی قتل و کشتار و ویرانی بیشتر است.

به گزارش پایگاه خبری العالم، نوری المالکی با اشاره به حاکمیت دوگانگی بر سیاست خارجی سعودی، تاکید کرد:عجیب نیست که مسئولان نظام سعودی که به فرقه‌گرایی و دشمنی با کشورهای منطقه معروف است، سخنانی دور از منطق و ادله کافی به زبان بیاورند.

وی در واکنش به اظهارات اخیر عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی گفت: سخنان عادل الجبیر چیزی نیست جز اشاعه اکاذیب از سوی نظامی که دستش به خون مردم عراق، یمن و سوریه آلوده است.

مالکی با اشاره به حاکمیت دوگانگی بر روابط نظام سعودی با کشورهای همجوار، گفت: نظام سعودی در حالی که بر افزایش روابط با عراق تاکید می کند، به حمایت همه جانبه از تروریست‌های تکفیری و وهابیی می‌پردازد که مردم عراق را هدف قرار می دهند؛ این نظام از طریق بوق های تبلیغاتی و مزدور خود، پوششی سیاسی برای گروه های تروریستی – تکفیری ایجاد کرده است.

رییس ائتلاف دولت قانون عراق ضمن تاکید بر نجات مقدار امنیت باقی مانده جهان و منطقه از دست تروریسمِ تحت حمایت وهابیت و فکر تکفیری خاطرنشان کرد که بدون مجازات بین المللی رها شدن نظام سعودی به معنی قتل، کشتار و ویرانی بیشتر است.

المالکی با اشاره به این که دیگر بر کسی پوشیده نیست که همه گروه‌های تروریستی که امروز جهان را تهدید می کنند در سایه نظام وهابی سعودی شکل گرفته اند، تاکید کرد که ادامه این راه و رفتار نظام سعودی در مشکل تراشی با کشورهای منطقه و حمایت همه جانبه از گروه های تروریستی، صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی  را تهدید می کند و ضروری است که به این رفتار ویرانگر سعودی پایان داده شود.

عادل الجبیر وزیر امور خارجه سعودی، روز پنج شنبه هفته گذشته درباره نوری المالکی نخست وزیر سابق عراق گفت بود: سیاست وی عراق را تکه تکه کرده و باعث ظهور داعش شده است.

213-9 

پربیننده ترین خبرها