مسکو: توافق آمریکا و روسیه درباره سوریه علنی شود

مسکو: توافق آمریکا و روسیه درباره سوریه علنی شود
چهارشنبه 24 شهريور 1395 - 20:04

وزارت خارجه روسیه از قصد مسکو برای علنی کردن متن توافق روسیه و آمریکا درباره آتش‌بس در سوریه و مقابله با تروریسم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری العالم وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که به منظور جلوگیری از هرگونه برداشت نادرست از توافقنامه روسیه و آمریکا درباره برقراری آتش‌بس در سوریه و مقابله با تروریسم، در صدد علنی کردن متن این توافقنامه است.

یک منبع در وزارت خارجه روسیه در گفت وگو با خبرگزاری روسی "نووستی" با اشاره به این که طرف های روسی و آمریکایی برای آگاه کردن شرکای خود از محتوای این توافقنامه تلاش می کنند، گفت بعید نیست ساز وکاری برای آشنایی اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد با بندهای مختلف توافقنامه مسکو- واشنگتن در خصوص بحران سوریه، ایجاد شود.

وی افزود: ما برای برطرف کردن هرگونه شک و تردید و جلوگیری از برداشت های نادرست از توافقنامه آمریکا و روسیه درباره سوریه، در صدد علنی کردن متن این توافقنامه هستیم.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز سه‌شنبه با اشاره به تلاش  برخی طرف‌ها برای بهبود چهره گروه "جبهه النصره" به منظور خارج کردن آن از فهرست گروه های تروریستی، پیشنهاد کرد که متن توافقنامه روسیه و آمریکا درباره سوریه منتشر و این توافقنامه به عنوان قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در نظر گرفته شود تا هرگونه شک و تردید و ابهام از آن زدوده شود.

وی گفت این درحالی است که آمریکایی‌ها ترجیح می دهند این توافقنامه محرمانه باقی بماند.

213

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها