توافق فیسبوک و"اسرائیل" برای مقابله با مقاومت

توافق فیسبوک و
پنج‌شنبه 25 شهريور 1395 - 10:02

شرکت فیسبوک و "اسرائیل" در حال نوشتن توافقنامه ای برای منع کاربران شبکه های اجتماعی از به کاربردن مطالب ضد صهیونیستی در صفحات شخصی خود هستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه ایندیپندنت روز چهارشنبه به نقل از بیانیه کابینه رژیم اشغالگر قدس گزارش کرد: اسرائیل درپی انتشار مطالبِ ضد اسرائیلی در فیسبوک در 12 ماه گذشته که فلسطینی ها را به خشونت علیه اسرائیلی ها تحریک می کند ، به فکر چاره ای برای مقابله با این مطالب تحریک آمیز و خشونت طلبانه افتاده است. 
این روزنامه انگلیسی افزود: نمایندگانی از شرکت فیسبوک با چند وزیر اسرائیلی از جمله گیلعاد اِردان وزیر امور داخلی و آیِلِت شاکِد وزیر امور قضایی (دادگستری) دیدار کردند و شاکد برای چندمین بار از مسئولان فیسبوک خواست که به تلاش های خود برای کنترل مطالب صفحات این شبکه اجتماعی بیش از پیش ادامه بدهند.
ایندیپندنت اعلام کرد: حدود 150 فلسطینی در چند ماه گذشته به اتهام تحریک به خشونت در شبکه های اجتماعی بازداشت شده اند که هیچ پشتوانۀ حقوقی برای توجیه بازداشت آنها و متهم کردن آنان به ارتکاب جرایم اینترنتی وجود ندارد.
ایندیپندنت به نقل از محمود حسن وکیل مدافعی که با مرکز حقوقی فلسطینی "الضمیر" همکاری می کند، گزارش کرد: بسیاری از فلسطینی های بازداشت شده، مطالب تحریک آمیز و خشونت طلبانه منتشر نکردند بلکه از اسرائیل انتقاد کردند.
دفتر گیلعاد اردان اعلام کرد که نمایندگان اسرائیل و فیسبوک درباره یافتن راهکارهایی برای حذف مطالب خشونت طلبانه در صفحات این شبکه اجتماعی توافق کردند.
ایندیپندنت در پایان گزارش خود می نویسد: فلسطینی ها ادعای اسرائیل را رد می کنند و می گویند که خشونت ها ناشی از مطالب تحریک آمیز نیست بلکه علت این خشونت ها 50 سال اشغالگری و محروم کردن فلسطینی ها از حق تشکیل کشور مستقل خود است.

214-9

 

پربیننده ترین خبرها