باراک اوباما با انگلها و حیوانات به تاریخ پیوست!

باراک اوباما با انگلها و حیوانات به تاریخ پیوست!
پنج‌شنبه 25 شهريور 1395 - 14:35

العالم - با نامگذاری چند حیوان، انگل و مکان به نام باراک اوباما، این شخصیت علاوه بر عنوان رئیس جمهوری، با اسامی گاه عجیب و غریب دیگر در تاریخ ثبت شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، با اینگونه نامگذاری ها به نظر می رسد باراک اوباما  که اواخر سال 2016 کرسی ریاست جمهوری آمریکا را ترک می کند، نامش با پرنده، عنکبوت، کوه، ماهی، مارمولک ها و انگل ماندگار خواهد شد.

کرم و انگل اوباما

در تازه ترین مورد نام اوباما روی یک کِرم پهن تازه  کشف شده  گذاشته شده است. 

دانشمندان این کرم پهن را" باراک ترِما اوبامای " نامگذاری کرده اند که دومین حیوان انگلی است که نام رئیس جمهوری امریکا روی آن گذاشته می شود.

دکتر توماس آر پلَت انگل شناس آمریکایی می گوید: گذاشتن نام رئیس جمهوری کشورم روی این کرم پهنِ جدید کوچکترین کاری بود که می توانستم برای تقدیر از وی انجام بدهم! 

کِرم "باراک ترما اوبامای"

کرم باراک ترما اوبامای به ریه های لاک پشت های آب های شیرین مالزی آسیب می زند و گاه این حیوانات را می کُشد.

دانشمندان همچنین نام باراک اوباما را روی یک کِرم نازک که در کنیا کشف شد، گذاشتند. این کرم به نام " پاراگوردیوس اوبامای " در محل زندگی پدر باراک اوباما پیدا شد.

کرم پاراگوردیوس اوبامای

دانشمندان همچنین برای تقدیر از باراک اوباما به علت تلاش هایش در حفظ زیستگاه های اقیانوس آرام ، نام وی را روی یک ماهی قرمز و طلائی رنگ گذاشته اند که در نزدیکی جزیره مرجانی " کوره" در نزدیکی سواحل هاوایی پیدا شده است. 

ماهی اوباما

 دانشمندان در سال 2012 نیز یک ماهی آبی و پرتقالی رنگ را که در آب های شیرین زندگی می کند، " اِتوستوما اوباما" نامیدند. این ماهی در آب های " داک اند بوفالو " که از رودخانه تنسی سرچشمه می گیرد ، پیدا شد. 

اتوستوما اوبامای

اوبامای  مارمولک

مارمولک " اوبامادون" که پاهای بلند و دندان های صاف دارد و منقرض شده است ، نام خود را از باراک اوباما گرفته است زیرا دندان های این حیوان شبیه دندان های اوباما است. 

مارمولک اوبامادون

کوه

باراک اوباما یکی از چند رئیس جمهوری آمریکا است که اسامی آنها روی کوه ها گذاشته شده است و بلند ترین کوه جزیره آنتیگوا در حوزه دریای کارآئیب که قبلا باگی پیک نام داشت، اکنون اوباما نامیده می شود. این نامگذاری از سال 2009 به مناسبت جشن تولد رئیس جمهوری آمریکا انجام شد. 

کوه اوباما

 قارچ

دانشمندان سال 2007 در پایان اولین تبلیغات انتخاباتی باراک اوباما یک گونه قارچ را کالوپلاکا اوبامائه نامگذاری کردند و علت این نامگذاری تقدیر از اوباما به علت حمایتش از آموزش علوم جدید بود.   

قارچ کالوپلاکا اوبامائه

ایستگاه سوخت
یک ایستگاه سوخت در روستای کانتی اوفالی منطقه مانیگال در نزدیکی دبلن پایتخت ایرلند هم به نام باراک اوباما نامگذاری شده است. 

منطقه مانیگال

پرنده
پرنده بادکنکی غربی برای تقدیر از باراک اوباما هم اکنون "نیستالوس اوبامای" نامیده شد. دانشمندان این پرنده را در  غرب منطقه آمازون پیدا کرده اند. 

نیستالوس اوبامای

مدرسه

مقام های کنیایی هم یک مدرسه را در روستای کوگِلو - زادگاه و محل دفن پدر اوباما در کشور کنیا-  به نام اوباما نامگذاری کرده اند. 

این مدرسه سناتور اوباما نامیده می شود زیرا هنگام نامگذاری این مدرسه اوباما نماینده ایالت ایلینوی در کنگره آمریکا بود. 

مدرسه سناتور اوباما

عنکبوت
یک عنکبوت هم اکنون اپتوستیکوس باراک اوبامای نامیده می شود زیرا اوباما علاقه خاصی به شخصیت سینمائی مردعنکبوتی دارد.

عنکبوت اپتوستیکوس باراک اوبامای در ایالت کالیفورنیا پیدا شده است و یکی از 40 گونۀ تیره عنکبوت های اپتوستیکوس است.

گونه هائی از تیرۀ عنکبوت های اپتوستیکوس نام خود را از شخصیت های معروفی همچون آنجلینا جولی و استفان کالبرتی گرفته اند.  

عنکبوت اپتوستیکوس باراک اوبامای

 214-9

پربیننده ترین خبرها