شورش مردم روستای سوری علیه اعدام‌های داعش

شورش مردم روستای سوری علیه اعدام‌های داعش
جمعه 26 شهريور 1395 - 10:34

در پی اقدام گروه تروریستی داعش در قربانی کردن شماری از جوانان روستای "التبنی" در دیرالزور سوریه، مردم این روستا علیه داعش شورش کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، فعالان ستاد "دیرالزور در سکوت سربریده می شود" در صفحۀ تویترِ این ستاد خبر دادند که دو انتحاری ناشناس، خود را در میان گروهی از عناصر تروریستِ داعش در روستای التبنی منفجر کردند.

بر پایۀ این گزارش، در این انفجار که صبح روز چهارشنبه اتفاق افتاد، دستکم 17 تن از عناصر داعش کشته شدند.

فعالان سیاسی، این تحرکات را به مثابۀ انتفاضۀ مردم، ضد داعش ارزیابی کردند.

گروه تروریستی داعش برای سرکوب این انتفاضه، اقدام به گلوله باران این روستا با گلوله های خمپاره کرد و شماری از مردم این روستا را دستگیر کرد.

"محمد حسان" روزنامۀ نگار سوری از حومۀ غربی دیرالزور گفت: اوضاع در روستای التبنی، همچنان نامشخص است و نمی توان حرف و حدیث ها در خصوص این روستا را تاکید کرد، زیرا اینترنتِ این منطقه کاملا قطع شده است.

حسان ضمن هشدار دربارۀ سرنوشت مردم و غیرنظامیان این روستا که از سال 2013 تاکنون در اشغال داعش است، شورش عشیرۀ الشعیطات را یادآوری کرد. گروه تروریستی داعش، دو سال پیش هنگام شورشِ این عشیرۀ، آنان را به خاک و خون کشید.

گروه تروریستی داعش، سه روز پیش ویدئویی منتشر کرد که در آن 19 جوان از اهالی روستای التبنی، به اتهام همکاری با نیروهای ائتلاف مبارزه با داعش، مانند گوسفند برداشته می شوند و از سقف آویزان می شوند آن گاه مانند قربانی های عید قربان، سر بریده می شوند.

205

پربیننده ترین خبرها