درگیری پلیس و مردم فرانسه درپی اصلاح قانون کار

درگیری پلیس و مردم فرانسه درپی اصلاح قانون کار
جمعه 26 شهريور 1395 - 10:48

اصلاح قانون کار در فرانسه ده ها هزار نفر از کارگران و جوانان را به خیابان ها کشاند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نیروهای امنیتی و گروهی از مردم پاریس پایتخت فرانسه روز پنجشنبه درپی اصلاح قانون کار با همدیگر درگیر شدند.
قانون کار پس از ماه ها جدال بین سیاستمداران و فعالان اجتماعی در تابستان تصویب شده بود.
نیروهای امنیتی برای متفرق کردن معترضین از گلوله های صوتی و اشک آور استفاده کردند و معترضان هم کوکتل مولوتف به سوی چند فروشگاه پرتاب کردند و سرانجام درگیری بین آنها با زخمی شدن 11 نفر و سوختگی یک نیروی امنیتی از ناحیه پا و بازداشت 16 نفر پایان یافت.
نظرسنجی در فصل بهار نشان داده بود که 70 درصد مردم مخالف قانون کار هستند.
این چهاردهمین بار است که هزاران نفر از مردم فرانسه در اعتراض به اصلاح قانون کار به خیابان های پاریس می آیند. صد شهر دیگر این کشور نیز شاهد تظاهراتی مشابه برای لغو این قانونِ مورد حمایت دولت سوسیالیست بود. 
مانوئل والس نخست وزیر فرانسه اوایل ژوئیه در پارلمان اعلام کرد که دولت با استناد به ماده 49 قانون اساسی اقدام به تغییر قانون کار کرده است و طبق این ماده؛ نیازی به رأی گیری از نمایندگان برای تصویب پیشنویس اصلاح قانون کار نبود.
دولت والس اعلام می کند که تغییر قانون کار باعث ایجاد فرصت های شغلی جدید در فرانسه خواهد شد ولی گفته می شود که تغییرات جدید باعث افزایش ساعت کاری نهادهای دولتی می شود و دست مدیران را برای اخراج کارکنان بازتر می کند.
این مهمترین تغییر قانون و مقررات در دوران ریاست جمهوری فرانسوا اولاند است زیرا 10 ماه دیگر انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد و پیش بینی می شود که اصلاحات قانون کار رونقی به بازار کار فرانسه با 10 درصد میانگین بیکاری بدهد ولی چپی های مخالف اصلاحات جدید معتقدند که این تغییرات جدید بیشتر به نفع کارفرماست تا کارگر.

214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها