پوتین: آمریکا به مشکل برخورده است

پوتین: آمریکا به مشکل برخورده است
شنبه 27 شهريور 1395 - 20:20

العالم - رئیس جمهوری روسیه با انتقاد از آمریکایی ها به دلیل منتشر نکردن جزئیات توافقنامه ژنو در باره سوریه ، گفت که آنها با مشکلاتی برخورد کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از روسیا الیوم ، ولادیمیر پوتین امروز (شنبه) در جمع خبرنگاران تاکید کرد: آمریکا با مشکلاتی برخورد کرده است و بخش اصلی نیز مربوط به این موضوع می شود که نمی تواند معارضان سوری را از عناصر تروریستی و نیمه تبهکار جدا کند.

پوتین با اشاره به تلاش آمریکایی ها برای علنی نشدن مفاد توافق میان مسکو و واشنگن درباره سوریه خاطرنشان کرد: شرکای آمریکایی که همواره و در تمامی موارد خواهان شفافیت بودند، اکنون از این اصل (در باره توافق با روسیه در مورد سوریه) عدول می کنند.

پوتین با بیان اینکه تروریست ها در سوریه تجدید آرایش می کنند و برای جنگ با ارتش این کشور آماده می شوند.  تاکید کرد: در توافق روسیه و آمریکا بندی در مورد جداسازی معارضان سوری مسلح از گروه های تروریستی همچون
جبهه النصره وجود دارد که امروز شاهدیم تروریست ها از گروه های معارض سوری جدا نمی شوند و در واقع برای تجدید گروه بندی آنها تلاش می شود.

وی ادامه داد: این اقدام که برای حفظ توانمندی تروریست ها برای مقابله با نیروهای ارتش سوریه انجام می گیرد، ناگوار است.

روسیه و آمریکا جمعه هفته گذشته در ژنو توافقنامه ای را تایید کردند که جداسازی گروه های معارض سوری از گروه های تروریستی، تسهیل در انتقال کمک های انسانی به حلب و مبارزه مشترک با گروه های تروریستی در سوریه از آن جمله است.

9

پربیننده ترین خبرها