اقدامات یکجانبۀ ارتش سوریه در قبال آتش بس

اقدامات یکجانبۀ ارتش سوریه در قبال آتش بس
جمعه 26 شهريور 1395 - 11:44

‌روسیه اعلام کرد که ارتش سوریه، به منظور اجرای آتش بس، تجهیزات نظامی خود را از جادۀ کاستلو در استان حلب، بیرون کشید.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ستاد ارتش روسیه اعلام کرد که نیروهای سوریه، اجرای آتش بس را آغاز کرد و تانک ها، خودروهای نظامی و توپ های خود را عقب کشید تا بر اساس توافق روسیه و آمریکا، زمینه شکل گیری منطقۀ خلع سلاح شده فراهم شود.

به گفتۀ ستاد ارتش روسیه، نیروی هوایی سوریه و روسیه نیز حملات هوایی را در مناطقی که احتمال وجود گروه های مخالف سوری در آن ها وجود دارد، متوقف کردند.

این ستاد، بر پایبندی همه جانبۀ مسکو به این توافق تاکید کرد.

ویکتور بازنیخیر معاون اول فرماندهی عملیات در ستاد کل نیروهای روسیه خاطرنشان کرد که آمریکا، تاکنون هیچ اطلاعات دقیقی به منظور مشخص کردن مخالفان میانه رو در سوریه، ارائه نکرده است.

سپهبد "بوزنیخیر" که در مرکز ملی ادارۀ دفاع روسیه سخن می گفت، فاش کرد که اطلاعات ارائه شده توسط آمریکا، فقط شامل فهرست گروه های وابسته به آمریکا می شود و هیچ توضیحی دربارۀ مناطقِ حضور این گروه ها یا تعداد افراد آن ها و اسامی فرماندهان میدانی آن ها داده نشده است.

وی افزود: این شیوۀ عملکرد آمریکایی ها، نه تنها مبارزه با تروریست های جبهه النصره را تهدید می کند، بلکه تهدیدی برای روند انتقال کمک های بشردوستانه نیز به شمار می رود.

بوزنیخیر همچنین از افزایش مراکز مسکونی که به آتش بس در سوریه ملحق شده اند خبر داد و تاکید کرد که شمار این مراکز به 619 مرکز افزایش یافته است.

وی همچنین از ثبت 45 مورد نقض آتش بس خبر داد و تاکید کرد که این موارد نقض آتش بس توسط گروه هایی صورت گرفته است که آمریکا آن ها را معارضان میانه رو می خواند.

این ژنرال روس خبر داد که در جادۀ کاستلو در حلب، یک مرکز ایست بازرسی ایجاد شد و پس از مجهز شدن به امکانات لازم، به سازمان هلال احمر واگذار شد و حمایت از آن به واحدهای دفاع مردمی سپرده شد. اما گروه های مسلح وابسته به آمریکا، هیچ اقدام مشابهی در این زمینه انجام نداده اند، این در حالی است که بر اساس توافق روسیه و آمریکا، عقب نشینی نیروها و عقب کشیدن تسلیحات باید به صورت موازی و همزمان صورت گیرد.

205

پربیننده ترین خبرها