ابراز تأسف آمریکا از کشتن 62 سرباز سوری!

ابراز تأسف آمریکا از کشتن 62 سرباز سوری!
يکشنبه 28 شهريور 1395 - 16:58

دولت اوباما نسبت به بمباران مواضع ارتش سوریه و کشته شدن 62 نظامی این کشور در حمله جنگنده های نیروهای ائتلاف به رهبری واشنگتن٬ ابراز تاسف کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از رسانه های آمریکا٬ یک مقام بلندپایه در دولت اوباما خاطرنشان کرد: واشنگتن از کشته شدن "غیرعمدی" 62 سرباز سوریه در نتیجه حمله هوایی نیروهای ائتلاف تحت رهبری آمریکا متاسف و پشیمان است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، چند ساعت قبل از ابراز تاسف مقامات حکومت اوباما٬ فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکا موسوم به سنتکوم٬ نیز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: این حمله هوایی به هدف حمله به مواضع داعش صورت گرفته و آمریکا هرگز قصد هدف قراردادن نیروهای سوریه را ندارد.

بامداد دیروز سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد دو فروند جنگنده F-16 و دو فروند هواپیمای A-10 متعلق به نیروهای ائتلاف به نزدیکی فرودگاه دیرالزور حمله کرده اند. در این حمله 62 نظامی و سرباز سوریه کشته و بیش از 100 تن دیگر مجروح شدند.

 روسیه: کاخ سفید از داعش حمایت می‌کند

به دنبال حمله آمریکا، سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه تأکید کرد، از حملات واشنگتن در سوریه این نتیجه گرفته می‌شود که کاخ سفید از داعش دفاع می‌کند.

"ماریا زاخارووا" با بیان این موضوع گفت: اگر قبلا تردیدهایی درخصوص اقدام آمریکایی‌ها در سرپوش گذاشتن بر فعالیت‌های جبهه النصره داشتیم، اکنون پس از حملۀ اخیر به ارتش سوریه به نتیجه‌ای هولناک می‌رسیم: کاخ سفید از داعش حمایت می‌کند.

زاخارووا افزود:  اگر این چنین باشد، شاید همین امر دلیل مخالفت طرف آمریکایی با انتشار متن توافق روسیه – آمریکا درباره سوریه است.

211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها